Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Therese - 21 juli 2009 13:32

Ja, det hade vi igår. Picas gamla ägare Annette och Anna var på besök hos oss. Pica kände igen dem, snusade i Annas hår jättelänge, så det var ju roligt.
Pratade en massa, fika of course! Ett trevligt möte som nog gjorde deras val utav köpare en ännu bättre magkänsla att de gjort rätt, hoppas jag. De tyckte anläggningen var lyxig med ridhus och stall ihop satt. Ja, man kan ju inte direkt säga emot, det är allt en ganska lyxig anläggning trots sina brister.


Hade även vilodag igår, mest Pica själv är det ju fortfarande spring i trappor som gäller. Smörjde gamla sadeln och ett utav tränsen, sen hade vi kli stund med massageborsten. Det är verkligen hennes favorit.

Idag däremot ska vi rida igen, dressyr men på torsdag ska vi äntligen få köra lite markarbete/hoppning med hjälp utav Madde, wihuu! Behövs lite variation på ridningen, men det är ju så svårt. Väldigt lätt att man hamnar i samma banor hela tiden, bommar är ju jobbigt att släpa fram själv och sen är det krångligt att greja om man slår i eller river. Så vi kör på hjälp utav nyblivna ridinstruktören Madde istället, bra att ha kompisar som kan sånt där i höst så har jag ju Andréa.


Pican är något sommartjock förtillfället utav allt gräs, men är det sommar så är det :) 


Om en vecka så drar PIP igång, snacka om att vi är laddade. Det kan bli hur tokigt och galet som helst. Men vi hoppas på att det bara blir bra tokigheter.

    Nu ska jag läsa Harry Potter, läst mer än halv nu och uuuuuh så spännande!

Ha det bra i regnet!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards