Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Therese - 14 juli 2009 14:03

Det har vi verkligen. Men denna gång är det inte hästen den inte passar utan mig. Har ju hittills bara haft min gamla dressyrsadel som passa mig bra men endast passat bra på älg-Donia. Sadeln som jag nu köpte med till Pican ligger ju bra på henne, men passar mig ur dåligt! Åsberg, som själv erkände att hon inte var någon vidare sadelexpert, sa att hon kunde se att den absolut inte passade mig. Varför ska jag ha så korta ben? Den är ju super skön att sitta i men vulstren är helt felplacerade för att passa mig och mina köttkloss-ben. Så idag ska jag prova att lägga på min gamla för att se hur den ligger, hoppas på hyfsat iaf. Ska även prova Maddes Prestige. Vill ju inte åka iväg nu och prova sadel, Pican är ju lite rund om magen. Men till hösten ska vi åka iväg iaf.



Annars så har jag ju kommit igång och ridit igen. Pican var bra första dan vi red lite hårdare, andra dan bulldoozer som älgade på med långa ben och klingande skor. Igår red jag ute i hoppsadel, gick hur bra som helst. Varför rider jag inte mer ute? Hon är mycket trevligare att rida ute, dock något ouppmärksam emellanåt när det händer grejer, men annars helt bra. Hon ser faktiskt ut som Donia ifrån ryggen, lite samma galopp känsla tror jag, är ju faktiskt 3 år sedan jag red Donia sist. Men som Åsberg sa man dras till lika, så det kanske stämmer? Pican är ju det jag letade efter från början så kanske var det ödet att det skulle bli en så lång och smärtsam resa dit som nu slutade i detta? Mycket funderingar...


Fredag är det Cissi-träning inbokat, finally! Synd att jag inte har någon bra sadel att rida i, men jag får väl bita ihop och sitta ned trots att musklerna säger nej, nej, nej. Men jag har ju överlevt förut så det ska nog gå bra. Imorgon ska jag nog hoppa lite grann om nu inte Madde hinner bli sjuk, hon kände sig lite krasslig idag på jobbet.

 Ang. det så går det bra på jobbet, lite tungt att gå ur sköna sängen kl 06.00 men när man väl kommit ut i friska luften är det helt okej. Kommer nog bli tyngre under PIP-veckan när man ska dit på onsdag och torsdag och ej kommer i säng i tid, men det är det nog värt.


Fick mail från Picas förra ägare och de ska komma upp till oss på måndag och hälsa på. Känns lite pirrigt, men jag tror nog de kommer att se att hon har det bra hos mig.


Nu ska jag läsa andra bloggar och uppdatera mig. Man får så mycket att läsa när man är datorfri två dagar. Har läst Harry Potter nu, klapp på axeln, kommit typ en femte del eller något. Men ett kapitel om dagen så är den snart slut.

 På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards