Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Therese - 19 juli 2009 19:33

Sverige is lovley! Ena dagen sol och näst intill torpisk värme andra dagen spöregn, när blir det lite lagom? Fast får jag välja så vill jag hellre ha tropiskvärme :)


Ridning har det blivit i helgen. Igår blev det ett dressyrpass i ridhuset, stormvindar ute, red lika som jag gjorde för Cissi. Hon kändes seg troligen träningsvärk men jobbade ändå på kämpe som hon är. På slutet red vi galoppökningar på långsidan. Härlig galopp! Blir som att man sugs ned i sadeln, härlig känsla. Dock så råka jag rida för mycket sporre en gång vilket resulterade i en bakutspark, men jag skrattade bara och red vidare roligt med lite humör i hästen iaf.

Idag blev det uteritt. Regnet hägrade hela dagen och jag hade ingen större lust egentligen, men Malin sa att det var sista chansen att rida ut innan hon flyttar till annat stall. Så det blev uteritt. På med regnkläderna, Lina och Marren följde även med. Men vart var regnet? Inte en endaste liten droppe regn under hela ridturen! Men jag är inte förvånad. Malin och jag tänker att regn dör ingen av regnkläderna åker på och det brukar oftast spricka upp och bli sol till och med. Men hellre regnkläder utan regn än utan regnkläder och regn.

Blev en härlig tur i skogen. Pica hoppade lite över vattenpölar, var inte alls något läskigt som jag tyckt det varit förut, sen på slutet utav Masten fick de galoppera på ordentligt alla tre hästarna. Riktigt roligt!


Imorgon är det inplanerad vila. Picas gamla ägare kommer på besök, spännande att se vad de tycker om Picans nya hem. Det är ju trots allt inget dåligt ställe som vi är uppstallade på.

Sen ska jag smörja alla grejer är tänkt, träns och sadlar, kanske städa lite? Behövs allt som oftast av någon konstig anledning brukar det bli så stökigt efter ett tag.


Nu ska det bli bloggläsning.

Ha det!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards