Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Therese - 15 juli 2009 20:17

Åter igen denna allergi mot just Alvedon. Tog Alvedon och Diklofenak för att kunna slappna av lite bättre och sova skönt. Skulle jag inte gjort vaknar klockan halv tolv, halv ett är vaken till halv två, somnar vaknar vid fem och sen upp sex. Hade typ feberfrossa på köpet, halsen helt fucked up! Vad är det för fel egentligen?


Aja, tur att det finns Ipren iaf. Nu till ridningen. Provade min gamla sadel på Pica igår. Den låg väl hyfsat men jag provade och red i den. Skönt var det iaf! Kom ned i sadeln med tyngdpunkten mitt i sadeln och kunde inverka bättre med sitsen. Men sadeln ligger för nära manken och trycker, suck! Så det får nog helt enkelt bli så att jag får härda ut. Allt för hästen heter det väl?

Ridningen gick iaf super bra igår. Hon gick bättre än någon annan gång hitills, kunde till och med sitta lite i trav *glädjeskutt*. Red mycket förvänd galopp och försökte lite skänkelvikning men gav upp, måste ha hjälp! Öppnorna gick fint, bäst i galopp ofc. Avslutade med att rida lite mer mot ökad galopp längs långsidorna. WOW, vilken känsla! Ca 7-8 galopp språng på en långsida (som är ca 80 m), underbara häst! Efter detta blev hon en aning laddad hon tycker det är super kul att få jobba ordentligt.

Idag red vi på hoppbanan. Hon är ju finare ute än inne, bättre framåt bjudning och energi. Men hon ligger ju på så jäkla mycket framåt. Kling, kling, kling säger det ju i skorna. Måste sitta upp och tillbaka, halvhalter, halvhalter. Men det är ju så svårt när man inte har någon kraft i sätet då varje muskel säger nej, nej, nej! Måste vila, vila, vila! Men det är väl bara till att bita ihop. Får väl se det så här, jag har iaf en fin häst som alltid är positiv till arbete. Lika pigg och laddad var hon idag efter galopparbetet, när man ger lång tyglar skrittar hon så fort och stort att fram fötterna knappt hinner med, haha!


Nu ska jag hinna läsa lite bloggar och hinna duscha innan Bachlorette. På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards