Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Finns det något härligare...

Av Therese - 17 april 2010 18:29

...än att vara i ett stall helt själv och det enda som hörs är hästarna som tuggar och njuter av sitt hö? Jag blir så lugn och harmonisk när jag får vara i den miljön. Det är som en avstressande miljö och själen får verkligen ro. Love it!  


Idag har det verkligen blåst storm ute hela dagen lång. Så därför bestämde jag mig för att Pica skulle få vilodag (ridhuset bokat från 15 till imorgon kväll) och tog en städdag istället. Har verkligen inte gjort det sen jag flyttade ner för 2,5 år sedan så det behövds verkligen.

Började med att tvätta Picas svans och skölja hovarna för att sedan olja dem lite grann. Snart börjar ju den torra perioden på året och hon börjar bli rätt skör redan, så det är väl bara att börja i tid helt enkelt. Måste iväg och köpa biotin någon dag snart. Sen fick hon gå till boxen och fortsätta äta sin lunch. Jag själv plockade ur alla mina korgar ur ställningen och rensade ordentligt, såååå mycket skit! Slängde gamla liniment som gått ut i datum och sen satte jag ihop den nya ställningen. Sopade sadelkammaren och satte sedan in alla korgar på plats igen. Vilken skillnad sen!


Före


Efter

      


Rensade bort en massa saker jag hade hängande på sidan och hängde istället upp mina sporrar, longerlina och delta, kedjegrimskaftet, hopptränset och nosnätet. Mer får det inte vara för då kommer snart samma ska ske igen. Tog även bort en överflödig korg i den översta och fick plats med vantarna ordentligt så jag slipper leta varje gång jag sak rida. Är nu i slutändan mycket nöjd med min insats, rent och snyggt samt ordning och reda!

(Fråga mig om en vecka igen hur det ser ut då   )


När jag städat klart mockade, tvättade krubban och hade en ordentlig mysstund med Pica. Hon ville bara bli kliad hela tiden. För så fort jag var i närheten så kliade hon mig med mulen och då var ju jag tvungen att klia tillbaka så klart. Borstade och gosade nästan en hel timme(!) har nog inte hänt förut. Men idag blev det verkligen kvalitetstid tillsammans och vi blev nog båda lugna i själen av den stunden och det övriga lugnet i stallet.


  


Avslutar med att presentera min dementa katt Fia. Hon ska vara med överallt och är mer hund än katt måste jag säga. Och det där med dement, hon är 13 år men beter sig som en kattunge. Men hon är sötast ändå! Neden på bilderna var hon snabb med att klättra in i min garderob en dag för att utforska lite. (Och nej, jag är inte bra på att hålla ordning, mosa i så mycket det bara går är mitt motto   )


  


  

Hur sjutton tar man sig till toppen?!

 

Nu ska jag avnjuta god mat i form av pizza. Har sparat mig hela dagen lång.

På återseende!


// therre

 
 
Ewa

Ewa

19 april 2010 22:38

Jag håller med... När vi kvällsfodrar och det bara är jag och döttrarna i stallet helt ensamma med hästarna så är det helt underbart. Lugnt och fridfullt och man kan gå där och filosofera utan att något stör...
Balsam för själen :-)

http://saraconnemara.wordpress.com

 
Therre

Therre

21 april 2010 12:53

Ewa: Det är som du säger, balsam för själen :)

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards