Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Vart är värmen?

Av Therese - 19 april 2010 21:22

Solen skiner men vart är värmen? Idag när jag och Andréa åkte från uni så hamnade vi i snöstorm fast att det var plus åtta grader ute, vad händer med vädret?


Gårdagen blev det uteritt med Angie och Lunnis. Det var väldigt roligt måste jag säga och Pica var verkligen i behov av det. För jäklar vad spänningssvett hon hade efteråt. Det är bra för lilla Pican att få komma ut och se världen ibland så hon kan få spänna av lite psykiskt. Ska försöka bli bättre på det. Det som är mesta jobbigt och även mest obehagligt är att man måste gå flera kilometer grusväg med rätt så bra med bilar, som inte alltid kör lungt och fint. Men när man väl kommer till skogen så tycker jag att det är härligt att vara ute. Hade vi haft en skog närmare så man slapp rida med alla bilar skulle jag verkligen ge mig ut oftare, men man får helt enkelt prioritera och jag väljer då faktiskt ridhus och utebanor före närhet till skog. Jag är trots allt än tränings- och tävlingsryttare.


Idag var det först uni för att gå på föreläsning. Det var nog den segaste föreläsningen hittills. Sista 25 minutrarna av 3 timmar var jag alert och vaken. Tur alla lärarens anteckningar finns på nätet. Sen träffade jag min grupp bestående av jag och en till för dagen eftersom resten tydligen var hemma och sjuka. Så vi två fixade klart det sista med grupparbetet, själv lyckades jag fixa sidnummer utan att få det på första sidan, wihooo! Sen åkte Andréa och jag för att äta goooood sallad på Rosali´s Deli, för att sedan bege oss hemåt med snabb besök på konditori för att handla fika. Tävlingsmöte med kommiteén ute hos Madde E. Trevlig tillställning och vi kom fram till bra saker och mål. Själv hoppas jag mest på att vi kan få igenom vår tanke med ny klubb-kollektion (igen!) till ett fin fint pris.

Mötet drog ut på tiden kan man säga så kl 19 infann jag mig i stallet och hade ingen lust med ridning, så Pica fick sig en promenad på hoppbanan. Vi tränade lite NH för att hon skulle lyssna på mig som ledare. Gick sisådär, men emellanåt gick hon jättefint bakom mig och stannade och backade fint. Nu är jag ingen expert på NH, utan kan endast pyttelite efter en lektion som vi hade i mitt gamla stall för säkert 5 år sedan. Då hade jag Donia, som inte var den lättaste att byta ledarroll med men efter mycket tålamod så var vi som ett med mig som ledare.


  

Den bästaste Donia   


Nu ska jag se ifall någon i min grupp skickat in vårt arbete, annars får jag väl ta tag och göra det imorgon för då är det plugg hela dagen lång!

På återseende!


// therre

 
 
angelica

angelica

19 april 2010 21:45

håller md , du borde rida ut oftare! :D
det blir mkt roligare för mig och luna då :D:D

http://angieee.bloggplatsen.se

 
Therre

Therre

21 april 2010 12:53

Angelica: I will try my best :)

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards