Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Therese - 5 juni 2009 09:35

...ett år sedan tog jag studenten. Det känns jätte kontsigt att det redan gått ett helt år sen den där dagen då man blev fri från natur. Men visst har jag saknat den.

Men idag när jag tittar ut genom fönstret tänker jag att vi hade ju tur med vädret, 25 grader varmt och strålande sol. Idag 12 grader varmt (eller kallt?) mulet och blåsigt. Tänk vad mycket som hinner ändra sig. Hoppas iaf att årets studenter får lika fint väder som vi hade, vädret gör trots allt att glädjen blir större.


Men hur mycket har jag hunnit med på ett år då?

Jo, jag har sålt en häst, köpt en ny, tagit bort en häst och återigen köpt en ny.

Jag fick möta en av de värsta tragedierna någonsin, när en vän och barndomskamrat dog i en bilolycka, Vila i frid Zäta <3 .

Jag hann börjar på lite nya jobb Posten och som vikarie i skolan.

Fest blev det också, största och roligaste var absolut Falsterbo.  

Mer än så har det liksom inte blivit, ett år går otroligt fort. För fort ibland.

 Men nu blev det väldigt deppigt. Så när jag tänker tillbaka har jag ju trots allt bara fina minnen från den tiden. 


Jag iklädd bal klänning.

Balen var en tillställning där man verkligen fick känna sig fin och även få fina komplimanger :) 


Per och jag vid champangefrukosten. 


Champangefrukosten var en annorlunda men otroligt rolig upplevelse. Den goda maten, trevliga sällskapet och det underbara vädret var ju bara ett stort plus. Vill göra om!


Aja, man fick en rolig dag en gång i tiden man sent kommer att glömma. 

Idag har jag mycket att göra. Jag ska städa, fixa protokoll till imorgon, rätt teoriprov, rida, planera övriga lektioner imorgon, läsa lite val-material inför  söndagen. Hur ska jag hinna?


Man jag ska iaf börja med en trevlig frukost framför Smallville.


Nu är jag duktig att uppdatera!

Tack för alla kommentarer, det är så himla roligt så fortsätt! 


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards