Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Therese - 17 juni 2009 22:07

Har väl aldrig längtat efter ett sort glas kallt kranvatten som nu. Men det är väl så att man längtar efter det man inte kan få.

Karlskoga's vatten har drabbats av kolie-bakterier som kan ge magsjuka vid förtäring. Jahopp vad gör man? Inte dricker vatten, för jag säger så här jag drabbas aldrig annars av någon "epidemi-sjukdom" såsom influensa, vinterkräksjukan eller dyl, så då är det ju klart att jag skulle drabbas av detta om jag skulle dricka vattnet.

Här hemma har vi iallafall kokat 2 kastuller med vatten som står på kylning nu, underbart med kallt vatten imorgon :)

Och en annan fundering varför kommer solen och värmen när man inte får dricka vanligt vatten? Stor fråga, men förhoppningsvis så är det över imorgon för då skulle de nya labbsvaren komma.


Karlskogas vatten är inkräktat av dessa små varelser. 


Från vatten till hästar, ett återkommande kapitel i varje inlägg.

Pican och jag red på hoppbanan i solen, det var underbart! Underbart väder och underbar häst! Super fin kändes hon, men allt kan alltid bli bättre. Dock kände jag av ryggen och vad jag tror är överansträngda muskler på baksidan låren, måste börja strecha. Ryttare är ju inte alltför bra på detta.

Imorgon ska jag rida för Ola på morgonen och Angie ska förhoppningsvis fota lite så jag har några ridbilder att lägga upp.


Nu ska jag fortsätta kolla på So you think you can dance. Nyss var det en tjej som hade en outvecklad ryggrad med men dansade ändå fint. Hon såg lite creapy ut med pytteliten överkropp med modellben och modelarmar, sånna som man själv gärna vill ha. Men ändå att ställa upp i ett sådant program trots sin sjukdom som ger många blickar och fördomar, otroligt stark tjej!


På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards