Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Therese - 9 juni 2009 20:27

Idag började jag dagen med ett besök hos Patricia. Väl behövligt men väldigt smärtsamt men jag antar att det knyts lite muskelknutar under ett år. Men iaf så var det väldigt bra. Hon knäckte rätt lite i höft/bäckenet, låsningar i ryggen och sedan vanlig mörbultar massage. Sen blev det lite sugkoppar som sög på ryggen så nu har jag flera stycken blå/lila ufon på halva ryggen så det är heltäckande rygg som gäller i klädväg ett par dagar, tur det är Sverige vi bor i. 

Men Patricia är verkligen att rekommendera för alla med ryggproblem eller andra muskelproblem. Vill ni ha nummer till henne så är det bara att höra av sig :)


Resten utav dagen har jag vilat lite grann man bör inte anstränga sig för mycket efter massage. Men på em så åkte jag till stallet och idag blev det longering, passade på att vara ute på hoppbanan för att se hur hon skulle bete sig. Inga problem här inte, super duktig och avslappnad var hon. Väldigt väl lärd när det gäller longering, lyssnade super bra på röstkommandon så det var kul att longera och det är alltid bra att se sin häst från backen. Så longering blir det fler gånger.


Pica (<-- riktigt namn, Madde) iklädd longerings utrustning. 


Efter longeringen betade vi lite längs kanten...


Pican tyckte det var mycket gott :) 


...medan vi kollade lite på Frida och Figgen som hoppade hinder.


Jag är ingen mästerfotograf så denna bild får duga. 


Imorgon blir det ridning inne, Angelica ska ta med kameran för att fota Frida och Figge (aka FF) men hon ska få ta lite bilder på mig och Pican med :)

Torsdag blir det uteritt med FF och fredag blir det premiär ridning på hoppbanan. Så håll i hatten nu får jag väl säga, jag är ju en mästare på att ramla av både vid uteritt och på hoppbanan, haha!


Nu återgår jag till Ugly Betty...


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards