Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Therese - 22 juni 2009 12:02

Idag får man äntligen dricka kranvatten igen! Jippie, lyckan är total!

Det är ju inte förrän man drabbas av saker som man inser hur mycket man egentligen behöver det. Men nu har vi i Karlskoga iaf fått prova på hur det är att leva utan rent vatten, inget jag rekommenderar iaf.


Idag är det mer lycka, fick ägarbeviset på Pica idag. Så nu är jag ägare på papper till och med. Känns helt underbart! Kollade även blup.se och där stod jag som ägare på Pica. Så nu äger jag ju två hästar enligt papper och blup-sidan, Pica och Donia, känns alldeles förträffligt att få äga två hästar. Dock så har jag ju bara en i stallet, Donia är ju pensionär på heltid i Vekhyttan.



Synd bara att jag inte kan fira detta på ett härligt ridpass, då hovslagaren inte är kontaktbar. Har iaf lämnat ett meddelande via sms i fredags och idag ett meddelande via mobilsvar att jag vill veta om han kan komma eller ej. Förhoppningsvis hör han väl av sig snart, behöver ju bara skon påslagen och extra söm i en annan så är det ju fixat liksom. Hon ska ju skos om 2 veckor först, så hoppas hoppas han hör av sig!

Vilan har ju iaf gett resultat i och med att ryggen blivit bättre, samt att Pica klagar nog inte över att få gå i hage med en massa gräs och sedan promenad på kvällen istället för ett ridpass. Men man vill ju inget hellre än att rida nu när jag äntligen har en hel, fräsch och fin häst.

Hörde att det fanns folk som var nyfikna på min nya häst och försökte klämma ur info från andra personer, nämner inga namn...


I övrigt är vädret idag helt underbart! Strålande sol och 25 graders värme. Solade typ en timme nyss men nu har jag gett upp, det är tråkigt att ligga still! Men man ska inte klaga, solen är här och det är skönt men pressa orkar jag inte göra idag, tar det en annan gång.

Mamma och jag kanske ska åka till Färjestad imorgon för att ta stövelmått och sedan beställa dem, ska även kolla om ja hittar ett par nya ridbyxor och även kolla lite annat smått och gott.


Nu får ni ha det i sommarvärmen!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards