Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Therese - 13 juni 2009 10:25

...20-års dan.


Jaha, då hade det gått en tid igen. Men denna vecka har nog varit den längsta hittills, herre gud! Den har verkligen släpat sig fram. Men nu är det äntligen helg och det ska firas med fest ikväll, lite halv firande av min födelsedag imorgon. Så det är grillkväll hos Andréa trots vädret, maten får väl antagligen förtäras inomhus men vad gör det när man har trevligt sällskap, god mat och god dryck?


I hästväg så var det ju uteridning med FF i torsdags samt Angie som följde med på den tappraste och mest pålitliga hästar av de alla, stål-hästen även kallad cykeln.
Pica var hur snäll som helst inga problem här inte, mötte bilar framifrån och bakifrån, fyrhjulingen, motorcykel, brukshundsklubben som många brukar reagera på men inte Pican. Så på hemvägen kunde jag ha lite halvlång tygel på henne. Så rida ut ska det bli mer.

Igår blev det ridning i ridhuset eftersom det var spöregn från morgon till kväll. Men röda dörren var ju öppen och det var ju farligt tydligen. Så ilskan kokade när jag red igår för att hon var så töntig. Jag har nog aldrig varit så arg när jag ridit förut, usch! Men fick iaf fram henne ordentligt så jag hade en riktig uppförsbacke känsla i höger galoppen, så det var väl det ända bra igår. Får väl se hur det går idag att rida.

Har iaf löst problemet med betforen, hon vill inte ha helt enkelt. Provade med kli istället och det mumsade hon i sig fortast möjligt. Konstiga häst, får väl försöka smussla med lite betfor i kliet så kanske hon kan börja äta. 


Sen har även Madde och Pärlan kommit hem igen. Pärlan firade detta med att sparka in lite plankor mellan henne och Clabbe. Men det var snabbt åtgärdat och ingen häst kom till skada som tur var.


Nog om hästeriet nu. Har börjat på en ny bok och snart läst ut den, 2 dagar har jag läst. Hade nog läst ut om jag haft mer tid att läsa. Men den är så himla välskriven och man blir verkligen tagen när man läser det. Man kan inte fatta att det har hänt på riktigt. "14 år till salu" heter den, rekommenderas till alla som gillar att läsa verklighetsbaserade böcker.

Den är skriven på ett sätt som gör att känns som att jag känner den här personen, sen att vi har gemensamma intressen osv gör ju liksom att man mer och mer får den känslan. Så ja, läs den!


Nu ska jag återgå till att kolla på Star Wars med mamma, första lördagen på länge som jag är ledig. Eller hade ju morgonfodring och utsläpp i morse men det gjorde inget för hästarnas lycka av att få komma ut i hagen gör att man gärna är där på morgonen. Det var riktigt härligt att få se hästarna sträcka ut sina galopper för att nå gräset fortast möjligt. Kan ju säga att Lua vann med hästlängder, shit vad hon kan galoppera!


Ha det bra!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards