Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Therese - 25 juni 2009 20:47

Igår kväll fick min kära häst sin sko påslagen igen utav Ulrikas man Pelle.

Återigen stort tack!

Så nu får Pica gå med boots bak tills det är dags att sko igen, eftersom att skon blev något stor nu när hoven blivit avskavd liksom.


Men iaf vilan hon har haft har bara blivit till det bättre. Fem dagars skitt,vila och sommarbete har gjort att hon har fått helt ny arbetsenergi vilket är helt underbart. Mycket lättare att jobba en häst med egen framåbjudning och som är positiv till arbete.

Så vi har nu haft två pass tillsammans med fokus på lösgjordhet i Ola-stajl vilket har gått hur bra som helst. Efter en del travarbete på volt och skänkelvikningar så var galoppen idag så otroligt mycket bättre än den varit sedan hon kom (vi firar 1 månad imorgon). Detta tyder ju på att med mer styrka och mer lösgjordhet så kommer hoon bli en riktigt bra dressyr pålle, har jag äntligen lyckats med att köpa rätt häst mån tro? Känslan säger att det är så iallafall,jag blir så glad när jag tänker på det, magkänslan är liksom så bra!


Imorgon ska vi galoppa på hoppbanan, konditionsträning. 


 


Gårdagens solning gav iaf resultat, solbränna som känns kan jag ju meddela. Men hellre mer röd än vit! Så idag har jag inte solat något kände att min hud nog behövde vila från solen. Men imorgon blir det nog nya tag igen. Får ju passa på att sola så mycket som möjligt nu innan jag börjar jobba.


Nu får ni ha det i den härliga sommarkvällen!


// therre 


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards