Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Therese - 11 februari 2010 19:59

De senaste dagarna har jag påbörjat "operation skotta hage", eller senaste dagarna i måndags började jag och idag avslutade jag det hela. Men orsaken till det hela var att jag är mån om min häst och vill att hon ska få gå ut på tävlingsdagen nästa söndag en stund eftersom det antagligen kommer vara ett par timmar mellan starterna. Här nedan kan resultatet skådas   


      

T ill vänster kan man se hur hela hagen såg ut från början, i mitten efter första dagen och till höger hur hagen ser ut nu. Som en krater ungefär   


Det var ju så sjukt mycket snö så det fanns ingenstans att lägga den ju, så då fick det bli en krater. Men jag känner mig duktig som faktiskt har genomfört det hela redan nu. De andra i stallet hoppas på snö så jag ska få skotta igen, jag hoppas på det motsatta.


Pica fick idag en vilodag med en promenad. Sen med lite massage och allmänt mys, idag var det ormslingrar-Pica som var framme då hon lindade sin hals kring mig när jag borstade. Hon är så himla mysig när hon är sån och inte är piraj-Pica    som hon brukar. När allt var klart fick hon en morot och betfor.


   


Sen måste jag bara få nämna några puckon i min "klass". Läraren frågade om en svensk översättning på Cerebral Cortex, en kille svarade hjärnhinna varpå en tjej skrek "Men är det inte hjärnbark!" Ingen svarade på det utan läraren gick vidare med föreläsningen för han visste ju inte själv. I rasten sen har tjejen gått fram till läraren och verkligen bevisat att det minsann är hjärnbark som är översättningen på cerebral cortex. MEN big deal eller?! Blir så irriterad på människor som ska vara så duktiga hela tiden.

Aja, hur som så finns det ett par puckon i klassen som man funderar på hur dom tänker. Kan ju nämna en annan tjej som tror hon är väldigt modemedveten men misslyckas totalt. Jag är inte något modefreak direkt men jag anser att jag iaf kan klä mig hyfsat. Den här tjejen hade en dag stentvättade jeansleggings med en svart väldigt illapassande tröja, en annan dag svarta strumpbyxor och skjorta som slutade rätt direkt där benen börjar, rätt så kort med andra ord. Igår hade hon en stoooor pälsjacka, PÄLSJACKA! Hon såg ut som en björn och idag hade hon genomskinliga strumpbyxor med en svart tunika, det är ju ändå februari och rätt kallt anser jag. Sen håret, det ska jag nog inte ens börja med att förklara hur det ser ut   

Kände att jag behövde få skriva av mig lite grann. En salig blandning människor är vad det är och folk har säkert tankar om mig med, för jag säger inte att jag är den mest modemedvetna, den smartaste eller den duktigaste på allt. Även om endel verkar tycka det.


Nu ska jag se på Vinterspelen, kan vara bland de roligare programmen som gjorts. Imorgon blir det plugg för fulla muggar och ridning med stövlarna.

På återseende!


// therre





Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards