Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Therese - 15 februari 2010 20:27

Dagen idag har jag vigt åt psykologi-plugg. Long-term memory, deductive memory, latent learning, hippocampus och sen en miljon processer hit och dit. Banka in i huvudet!     Ibland skulle ett fotografiskt minne inte sitta helt fel.

Är jag frånvarande med inlägg i veckan så vet ni varför! Sen kan jag ju erkänna att ha tenta lördag och sen tävla söndag inte är bästa kombinationen då tankarna svävar iväg till att planera tävlingsdagen vad gäller schabrak, framridning, tidsplanering, täcken osv. Ser fram emot tävling väldigt mycket nu, ska bli så kul! Även om vi kanske inte kommer hamna på någon placering så har vi ändå målet att göra vårat bästa tillsammans och förbättra resultatet i åtminstone LA:n.


Dagens ridning skedde ute på hoppbanan. Hade varit mulet hela dagen men när Pica och jag begav oss ut så öppnades molnen och solen sken. Kunde det ha blivit härligare? Jag satt på min fina häst och skrittade, kunde ha gjort i flera timmar så härligt! Blev lite trav och galopp såklart också. Pica kämpar så tappert i all snön och tycker det är jätte jobbigt. Själv skrattade jag åt henne för hon rörde sig så jäkla roligt ifrån ryggen, hon kändes som om hon blivit 2 meter lång i kroppen   Jobbade fint med höööööga knälyft. I galoppen blev hon stark eftersom det var så jobbigt, men jag släppte på henne lite grann och då gick det jäkligt fort kan jag säga! Men det var roligt med, älskar min fina häst!   


 


Imorgon åker jag in till uni för sista föreläsningen innan tentan. Pica får vilodag och mys med Mimmi, då jag kommer hem sent och behöver plugga.

Nu ska jag fortsätta se på störtloppet från OS, sen CSI!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards