Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Therese - 5 februari 2010 18:31

Hade ställt klockan på 06.50 för att kl 07.00 ringa och boka tid (igen!) på VC, jag vaknade 07.30 och ringde. Snooza är härligt men också farligt, jag får byta väckningssignal varje dag Sen somnade jag om till klockan 08.20 när dom ringde från VC. Mitt recept skulle finnas på apoteket idag och inte igår som den förra sköterskan sa. Sen somnade jag om igen, gick upp vid 09.30 och åt frukost. Satt som ett febrigt kolli i soffan och glodde på tv till klockan 11 då tänkte jag plugga lite, men jag fattade inget av vad jag läste så jag gav upp och spelade spel på mobilen istället.

Vid 14 tog jag den kära blå och for till stallet, på vägen förbi apoteket för att se om dom talade sanning på VC idag och de gjorde de! Vidare till stallet där jag mockade, blev svettig av att mocka(!) har nog aldrig hänt förut

Sen blev det ridning med Pica. Masserade bröstmusklerna innan som equiterapeuten sa igår och sen sadlade jag på och gick ut i ridhuset. Pica var super idag! Lite väl pigg kanske men vad gör det, bättre hon är framåt än när hon är bakåt

Började med lite voltarbete och öppnor på långsidorna, provade ett par bakdelsvändningar men gav snabbt upp. Det är så svårt! Sen galopp och därefter arbete under trav nedsittning och Pica var väldigt fin och bra idag, kunde rida skänkelvikningar och rida på volt, göra hyfsade övergångar mellan alla gångarter och hyfsade halter, vi har lite svårt med stillheten. Men allt ska finslipas till tävlingen så vi kan få bra resultat. På slutet kom det in en massa personer så vi var till slut 8 ekipage på 40 m bana, blir rätt så trångt. Pica blev lite stressad då så vi avslutade ganska snart efter det. Roligt att notera är att det var 8 ston som bland de 8 ekipagen

Efter ridningen var jag som död, helt slut! Jag vet att man inte ska rida när man är sjuk men jag är ju inte sängliggande eller döende så då kan man allt rida anser jag.


Efter stallet hämtade jag ut mina nya skolböcker som jag beställt från Adlibris. Social Psychology, Personality Psychology och Din guide till effektiva studier, jag känner att jag vill bara börja läsa i böckerna nu. Personality Psychology kommer nog bli ett riktigt intressant ämne tror jag för det är det som jag är mest intresserad av. Guide-boken köpte jag mest för att den verkade bra när jag läste om den och nu när jag läst i den "live" så verkar det som ett bra köp.


Nu ska jag och min feber kolla på tv, Bondi-killarna visar sig snart på tvn och det kan inte bli bättre än så. Är dom snygga eller är dom snygga?

På återseende!


//therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards