Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Therese - 26 februari 2010 21:09

Två inlägg på en dag, dels för att kompensera lite inför stundande helg samt att jag vill dela med mig av lite glädje igen.


Pica gick super idag! Lånade Åsbergs Sprenger stigbyglar eftersom de är sååååå mycket bättre för ryggen. Hade bestämt mig för ett ridpass ute på hoppbanan, men när himlen öppnade sig för regn valde jag att rida inne istället och tur var väl det då Pica bjöd på guld idag.

Gjorde iordning henne med bruna lindor och beige schabrak med brun kant, har inte använt det schabraket då det låg så illa på Donia jämt och tänkte sälja. Men efter som mitt bruna Eskadron är helt förstört pga av något i tvätt, smält kantband ca 5 cm(?), så provade jag det i veckan och det låg super bra på Pica.

Hur som, klädda för dressyr gick vi in i ridhuset, hoppade upp och skrittade fram. Tog sedan tyglarna och jobbade henne lite i skritt på fyrkant, när jag tänker tillbaka så kunde vi för ett par månader sedan inte ens arbeta i skritt innan vi travat fram så vi har verkligen gjort framsteg. Sedan blev det trav på volt och travöppnor längs långsidorna, kändes himla fin redan här, fram för skänkeln och kanonfint stöd i båda tyglarna. Sen galopp, då tog jag ett spö för att kunna peta igång det där yttrebak lite extra för att få fram lite större galopp. Hon var helt otroligt fin efter det! Kunde rida henne i trav nedsittning, rida galopp både på volt och fyrkant, hyfasde enkla byten (om jag kan komma ihåg att sitta kvar i sadeln istället för att luta mig fram    )


Pica gav idag en helt otroligt härlig travkänsla till och med, inte alls någon spänd rygg utan låg i formen och fin taktmässig trav. Har jag sagt att jag älskar min häst?!

Idag gav hon GULD igen, det är de här gångerna man lever på länge  


   


Så nu kommer jag njuta av denna känsla från ridpasset länge och väl, jag ler fortfarande när jag tänker på den underbara känslan jag fick från min underbara häst.

På återseende!


// therre

Av Therese - 26 februari 2010 09:20

Tillåta mig att få presentera: Pirajan Pica

 

    


Tur att hon även kan vara väldigt, väldigt gullig!


   


De senaste veckorna har det ju som sagt snöat otroligt mycket! Har aldrig varit med om så mycket snö tror jag, vissa säger att det inte var så här mycket snö på 25 år   

Men hur som så har kommunen fixat snöröjning av tak på stall, ridhus och cafeteria. Det har resulterat i otroliga snömassor och omöjlighet att knappt komma in eller ut ur stallet.


            

Till vänster en bild inifrån stallet, sedan snöhögar som nästan blockerar dörrarna, gången att gå på är ca halvmetern bred. Tycker ni det här var mycket? Look at the next pictures!


        

Vad finns det att säga? Vi slipper iaf att taket rasar in   


  

Kan inget annat än längta till sommaren nu! Men tro inte att det är slut på snön än. Hela veckan har det snöat ca 1-2 cm och igår kom hela 1 dm till, vid det här laget hatar jag snö! Kommer nog aldrig klaga på för lite snö igen, för nu har vi så det räcker och blir över.


Imorgon far jag med mina flickor mot Götet för att bo på hotell och se på fina hästar och även handla någon fin grej. Kommer bli så roligt och skönt att få åka bort, även fast det bara är två dagar. Pica får Mimmi-mys hela helgen låååång, Mimmi tar även Putte-SnuttOla också ska iväg till Götet, samt Marren eftersom Lina även hon far iväg. Så Mimmi har att göra i helgen kan man säga. De tre hästarna kommer få bästa omvårdnad de kan tänka sig!


Dagen idag ska jag plugga, nytt område inom psykologin. Utvecklingspsykologi vilket är ett väldigt intressant ämen där man lär sig att barn inte bara är söta när det gör olika saker utan allt har en förklaring, spännande spännande. Till denna kurs är det återigen ett arbete som ska skrivas, självklart grupp. Men vi är samma grupp som sist så det ska nog fungera alldeles utmärkt!

I eftermiddag beger jag mig till stallet, Pica ska få komma ut för ett pass på hoppbanan igen. Hoppas på att solen dyker upp.

Nu ska jag äta frukost och sen bege mig en snabbis till stan.

På återseende!


// therre

 


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards