Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Therese - 1 februari 2010 19:54

Dagens ridpass med Pica var mot det bra hållet. Hon var väldigt med på noterna idag och jag kunde faktiskt sitta hyfsat bra idag, kändes inte alls som att jag skulle skumpa av   . Så jag red inte ett jätte långt pass eftersom hon kändes så bra plus att hon får gå ganska lugnt fram till torsdag, pga vaccinationen.

Men eftersom jag kunde sitta rätt stilla så tränade jag på lite skänkelvikningar, dom gick skit! Jag kan verkligen inte göra en bra skänkelvikning, men jag märkte iaf att de blivit bättre än i höstas så det är väl bra, då har jag ju gjort någonting rätt sen dess. Provade ett par längningar men gav upp eftersom hon inte riktigt kändes så bra som hon ska för att få till bra sådana. Man ska ju inte slita ut dem i onödan med längningar har jag fått höra   Men jag behöver verkligen träna programdelar för Ola nästa träning!

 Men trots allt ett bra pass i sin helhet vilket är guld bara det! Har kommit fram till att hon ofta är väldigt bra dagen efter en uteritt så jag har planer på att rida ut dagen innan tävlingen för den skullen. Det jobbiga är att jag skriver tenta då och vet inte när den är lagd under dagen, men jag hoppas på tidigt.


Har inte mycket mer att skriva än att efter mitt första inlägg idag så kom det ytterligare (nästan) 1 decimeter snö. Det har verkligen aldrig varit så här mycket snö! Imorgon blir det uni, föreläsning 10.15-14.00 och sen ska vi diskutera lite kring vårat grupparbete.

På återseende!


   

Bild från tävlingen i augusti  


// therre

Av Therese - 1 februari 2010 12:07

Igår skrev jag att man bör passa på att rida i snön för snart är den borta. Inatt kom det ytterligare 3-4 decimeter!!

Men visst är det lite härligt? Jag tycker det, men kan tycka att det får räcka snart. Men jag ska höra med Angie om vi inte kan gå och rida på gärdet och ta ett par härliga snöbilder någon dag, vore så kul att ha! Men jag bjuder på ett par snöbilder för att visa er som inte bor här i Värmland hur mycket snö det faktiskt har kommit, så enjoy!


Snövallarna är väl ca en halv meter hög nu, Fia får vara ett höjd relateratobjekt så man ser hur mycket det är.    


   

Blå faran var snötäckt kan man säga!   


      

Till vänster orörd snö, sen Fia i snön   


   

Snötäckt trädgård


Så där, nu ska jag plugga.

På återseende!


// therre   

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards