Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Therese - 18 februari 2010 13:47

Idag är det exakt ett år sedan jag fick ta bort min älskade Famor. Känns lite märkligt att det redan gått ett helt år sedan den jobbiga dagen, känns som att det var igår. Men mycket har hunnit hända på den tiden och allt har egentligen bara blivit till det bättre. Men han varit otroligt saknad, lill-killen!


      


Men denna dag har trots årsdag och allt varit bra. Tränade för Ola imorse med Pica. Jag ville rida längningar och tanken var att vi skulle ha gjort det men det fanns viktigare saker att träna på,ex lite mer samling i galoppen. Pica är ju inte den lättaste att samla med tanke på de långa bakbenen, men hon blev riktigt fin i galoppen till slut. Hon vill gärna värka sig iväg och bli lång i galoppenoch då blir hon väldigt svår att rida ihop sen, så det är verkligen viktigt att ha henne tillbaka i fattningen redan. Väldigt viktigt att tänka på i helgen. Fick träna lite uppridningar så jag vet hur jag ska tänka där dvs börja flytta blicken i tid så vi inte rider in i staketet eller blir vingliga.
Imorgon kör vi på samma stuk som idag, mycket galopparbete för det är där hon är svag. Sen uteritt på lördag och söndag tävling.


Har inte mycket mer tid att skriva idag heller, måste plugga. Men jag återkommer med bättre uppdatering igen efter tentan.

Nu blir det mat!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards