Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Therese - 20 februari 2010 14:24

Då var det gjort! Tentan är avklarad. Gick upp 05.30 imorse för att hinna äta frukost, 06.30 bar det av mot uni. Väderprognosen hade varnat för klass 2 varning på vägarna och rekommenderade att man skulle hålla sig inne. Men är det tenta så är det tenta. I 70 km/h (vanligtvis 90 km/h och 110 km/h) åkte vi in mot uni, kom fram väl i tid 07.20 Hann varva ned och känna in stämmningen lite, har nog aldrig varit så lungt på uni som idag.
Tentan skrevs i en källarlokal, där det var förbjudet att ha mobilen på. Undra varför man ska behöva stänga av den när det ändå inte finns någon teckning i lokalen? Hur som så gjorde jag som jag blev tillsagd. Tentan började 08.15 och jag var klar 09.30, hade då hunnit med att svara på alla frågor och ringt läraren för att fråga om en fråga jag inte riktigt förstod. Tentan kände väldigt bra måste jag säga, några frågor fick jag "chansa" på och andra är jag i princip säker på. Nu är det bara att invänta betyget, hoppas på VG men är nöjd med ett G.


Så nu när tentan är gjord så har jag 2,5 dagar till att göra precis vad jag vill utan att ha ångest över att inte plugga. Mest tid ska gå till Pica såklart! Massa mys, sen behöver jag tvätta lite skydd och täcken med som jag inte hunnit med.


Igår gick Pica super! Helt otroligt härlig i galoppen och traven var också bra, blir bättre om jag någon gång kan lära mig sitta(!) Men ridpasset var nästintill magiskt, fin galopp som verkligen var ihop. Blev dock lite svårt att utnyttja galoppen med lite tempoväxlingar eller öppna som jag gärna velat göra. Men fredagar är tydligen alla ryttares ridhusdag, alltid är det tjockt med folk vilket iofs är bra träning då jag nästan alltid får rida själv alla andra dagar i veckan. Man blir lätt bortskämd.

Idag har jag inte bestämt mig för om jag ska rida eller longera, lutar mest åt att rida. Får se vad jag känner för när jag kommer till stallet. Tidigare planer var ju att rida ut idag men då tävlingen blev inställd och det är snöstorm ute så tar vi det en annan dag. Imorgon hoppas jag på bättre väder, dvs ingen nederbörd, har tänkt rida lite på hoppbanan som fått ett nytt snöskikt. Den blev ju plogad i veckan till tävlingen men nu har det ju kommit i princip lika mycket snö till, så då kanske den kan bli bra och ridbar igen.


Nu ska jag läsa lite bloggar. Längtar väldigt mycket till nästa helg då det är Scandinavium med mina flickor!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards