Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Lovley horse!

Av Therese - 26 februari 2010 21:09

Två inlägg på en dag, dels för att kompensera lite inför stundande helg samt att jag vill dela med mig av lite glädje igen.


Pica gick super idag! Lånade Åsbergs Sprenger stigbyglar eftersom de är sååååå mycket bättre för ryggen. Hade bestämt mig för ett ridpass ute på hoppbanan, men när himlen öppnade sig för regn valde jag att rida inne istället och tur var väl det då Pica bjöd på guld idag.

Gjorde iordning henne med bruna lindor och beige schabrak med brun kant, har inte använt det schabraket då det låg så illa på Donia jämt och tänkte sälja. Men efter som mitt bruna Eskadron är helt förstört pga av något i tvätt, smält kantband ca 5 cm(?), så provade jag det i veckan och det låg super bra på Pica.

Hur som, klädda för dressyr gick vi in i ridhuset, hoppade upp och skrittade fram. Tog sedan tyglarna och jobbade henne lite i skritt på fyrkant, när jag tänker tillbaka så kunde vi för ett par månader sedan inte ens arbeta i skritt innan vi travat fram så vi har verkligen gjort framsteg. Sedan blev det trav på volt och travöppnor längs långsidorna, kändes himla fin redan här, fram för skänkeln och kanonfint stöd i båda tyglarna. Sen galopp, då tog jag ett spö för att kunna peta igång det där yttrebak lite extra för att få fram lite större galopp. Hon var helt otroligt fin efter det! Kunde rida henne i trav nedsittning, rida galopp både på volt och fyrkant, hyfasde enkla byten (om jag kan komma ihåg att sitta kvar i sadeln istället för att luta mig fram    )


Pica gav idag en helt otroligt härlig travkänsla till och med, inte alls någon spänd rygg utan låg i formen och fin taktmässig trav. Har jag sagt att jag älskar min häst?!

Idag gav hon GULD igen, det är de här gångerna man lever på länge  


   


Så nu kommer jag njuta av denna känsla från ridpasset länge och väl, jag ler fortfarande när jag tänker på den underbara känslan jag fick från min underbara häst.

På återseende!


// therre

 
 
Ingen bild

Mimmi

26 februari 2010 21:39

Pica är den bästa =D
Va kul att det gick så bra att rida =D

 
Aramis

Aramis

26 februari 2010 23:02

Hääärligt! Blir så glad av att läsa ditt inlägg! Visst är det en helt underbar känsla! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ida

27 februari 2010 08:48

Roligt, roligt! K!

 
Therre

Therre

4 mars 2010 18:23

Mimmi: Ja, det är hon :)

Aramis: Tack snälla du! Det är verkligen en helt magisk känsla :) Kram

Ida: Det är de här gångerna man lever på :) Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Moa

Moa

4 mars 2010 20:14

fin häst! (:

http://justanothername.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards