Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Therese - 6 juli 2010 20:35

...och så även året. Satt och kollade igenom bloggen innan jag åkte till stallet. Kul att läsa gamla inlägg, speciellt då jag kollade bilder när jag rider. Det har blivit skillnad på ett år. Inte så mycket muskelmässigt då hon inte var något speciellt muskelfattig när jag köpte henne utan mer form-mässigt, mer kort och ihop i kroppen och bättre i formen.


  

Trav Juli 2009


  

Trav Februari 2010


     

Trav Maj 2010


  

Trav Juni 2010


  

Galopp Juli 2009


  

Galopp Augusti 2009


  

Galopp Februari 2010


  

Galopp Juni 2010


  

Galopp Juni 2010


Jag tycker iaf att det syns en viss skillnad, men det är ju bara min åsikt efter att jag ser dessa bilder. Kommentera gärna vad ni andra ser, skulle vara intressant att veta   (Både positivt och negativt)


Nog om bilder och förändringar hos Pica. Igår, måndag, red jag ett pass på dressyrbanan. Tredje gången jag var där och jag måste säga att det var väldigt skönt att rida där. Skugga, inga knott/bromsar/flugor/you name it(!), visst att det var lite hårt och själva spåret är som en berg-och-dal-bana på vissa ställen men hoppbanan är ju likadan. Så om jag nu har två hårda utebanor att välja på så kommer jag nog välja dressyrbanan om den är knottfri. För gud vad härligt det var att kunna rida utomhus på en 60 meters bana och rida ordentlig dressyr! Angie var med och fotade för hon vill så gärna träna, så det fick hon. Bilder kommer när jag har fått dem.

Red typ en miljon skänkelvikningar, tror de var hyfsade iaf. Försökte vara nog med att känna så hon flyttade tills jag sa att det räckte. I galoppen blev hon überstark och hängde sig i innertygeln, men efter några uppresande(?)(upphöjande?) tygeltag så slutade hon och började bära sig själv istället, kändes väldigt fin då. Avslutade med två mellantravs diagonaler, flöt på fin fint. Jämnt påskjut hela vägen.


Idag plockade jag fram lite pinnar i ridhuset för lite markarbete. Det här med ordet markarbete, dressyrryttare har markarbete med bommar, hoppryttare har markarbete när de rider dressyr. Märkligt ord, man skulle lika gärna kunna använda det när man arbetar hästen från marken med, dvs mark-arbete.   

Pica är egentligen ingen bra hopphäst för mig. Eftersom hon själv är osäker när hon ska hoppa av och hoppar av när jag tillåter henne så blir det oftast fel. Jag släpper henne för tidigt och det blir pannkaka av alltihopa. Som idag höll vi på att trilla på näsan för att jag släppte henne alldeles alldeles för tidigt. Då fick jag skärpa till mig och tvinga mig att hålla henne ett galoppsprång till hela tiden. Vi "hoppade" ju trots allt bara sockerbits-räcke dvs 50 cm, då gör det inget om man kommer för nära. På slutet blev det riktigt bra och Pica var riktigt trött. Men lika glad är hon varje gång för det, älskade häst!


Imorgon ska vi träna program, detta skall göras på dressyrbanan är tanken. Förhoppningsvis är den knottfri imorgon med.

På återseende!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards