Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Therese - 17 juli 2010 20:49

Idag for jag med mor och far till Marieberg, Örebro, för shopping. Och shopping blev det! Fyndade två ljusgrå tröjor med turkosa och rosa rutor till stallet, en blå assnygg "sjal" som jag tittat på länge som nu var nedsatt 70 %, kornblå strumpbyxor också på 70 % rea och det bästa en rosa chino-kjol nedsatt, håll i hatten nu, 88 %! Jag har alltså köpt min första kjol och den är inte svart, inte mörkblå, inte brun eller övrig mörk färg utan ROSA, lite gammelrosa liksom och jag gillar den redan. Den hängde där helt ensam på en klädställning och jag liksom bara kollade på den såg att det var min storlek, riktigt bra pris så det var liksom bara att prova den och den satt som ett smäck! Sen handlade jag ny flätgelé och boots på Hööks också, samt nya ridbyxor. På Ikea handlade jag ett nytt påslakan, Love love love! Skulle jag så skulle jag ha 356 påslakan och byta varenda dag, för att få gå och lägga sig i en helt renbäddad säng är nog det bästa som finns, förutom att pussa på Picas mule då förstås   


  


På eftermiddagen så åkte jag då ut till den söta hästen Pica. Igår kväll trodde jag att hon hade lite kolik-känning. Hon gick runt och runt i boxen och verkade allmänt orolig. Så det blev då en stunds promenad vilket gjorde att hon sedan blev som vanligt. Kanske var det kolik-känning eller något annat, men konstig var hon vilket fall och det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Idag var hon helt normal igen. Hon har ju gått in i viloperiod nu så idag fick hon också helvila, imorgon blir det en lugn uteritt i skogen.
Smörjde sadel och tränset idag. Känns som att de blev bättre efter smörjningen, men det får jag väl se imorgon. Tränset som annars har varit på gränsen till för mjukt/välsmörjt var nu helt torrt och lite stelt, tyglarna var som pinnar ungefär. Får kanske dra över med lite fett imorgon igen. Mitt bling-bling pannband verkar ha tålt regnvattnet riktigt bra och därmed återgått lite mer åt det stela hållet.


  


Till och med själva "diamant-delen" verkar sitta fast bättre nu. Men jag är sugen på att köpa ett nytt med lite mer rosa stenar, för Pica är verkligen en flicksöt häst som passar utmärkt i rosa. Men jag gillar ju inte rosa så där jätte mycket utan kan tycka om det när det är som en diskret accessoar. Men jag får se vad jag vill lägga pengar på till hösten. Vill ju köpa ett nytt träns också, fast det kanske jag inte behöver nu när jag ska lämna in nosgrimman så skomakaren kan sy en söm i den del som går över nacken. Där är det nämligen två läderremmar som är ihop limmade, som nu har släppt ifrån varandra så de glipar liksom. Men man får ju liksom inte det bästa jämt när man handlar på Hööks.

Nu ska jag se på lite tv innan det är dags för sängen, sista dagen på helgen imorgon. På måndag är det ju upp klockan 06.25 igen för att påbörja endast 4 dagars arbetsvecka nästa vecka, that I like!

På återseende!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards