Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Therese - 19 juli 2010 20:24

Det här med vila på hästfronten är väldigt jobbigt. Trodde det skulle vara skönt att liksom få vila från det men icke jag är ju mer ridsugen än någonsin! Jag kommer bli tokig innan måndag nästa vecka!


Igår blev det en uteritt tillsammans med Angie och Luna. Vädret var nästan perfekt, lite kalla vindar när vi skrittade iväg men efter både trav och galopp var vi varma i kläderna. Pica och jag hoppade vattenpölar och galopperade på stället, hon var super härlig! Vi klarade även av att komma över ett litet dike upp på ett gärde, men det var inte det lättaste. Men efter en stund övertalning och för att Luna redan var uppe på gärdet så kände Pica att det nog var okej att traska upp.


  


Idag skulle det ha varit uteritt igen innan hon får vila helt, men vädergudarna valde att hänga lite regn i luften så vi vågade oss inte iväg utan hoppas på bättre väder imorgon. Så det blev en riktigt härlig mys-stund istället.

Skrubbade med massageborsten och jisses vad hon fäller hår(!), sen stretchade vi frambenen lite. Pica tyckte det var mer spännande med havren som man fick som belöning än själva stretchen. Men jag kunde klart känna att hon var mycket stelare i vänster fram än höger. Där var det lite protester, så det här är nog något jag ska försöka börja med efter varje ridpass. Stretcha benet framåt och sedan böja det och dra det utåt från kroppen. Det var så equiterapeuten gjorde när hon var och kände på Pica i februari. Sen skulle kanske en annan också behöva stretcha lite mer ordentligt, det gör ju att man blir lite smidigare. Var väldigt duktigt med det när jag hade ont utav diskbråcket. På tal om det så fick jag en rejäl känning av det igår, var dum och hjälpte till att dra ur en söm ur Lunas sko. Bra för hästen men dåligt för ryggen. Hade ju helt fel position! Men smärtan var helt borta idag så det var skönt.


Imorgon blir det kanske uteritt om vädret tillåter. Är det inte bra väder så får det vara slut med chanser för denna vecka.

Nu läsa lite bloggar och sen se på CSI innan det är dags för sängen.
På återseende!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards