Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Therese - 27 juli 2010 21:14

CSN, CSN, CSN, jag fattar verkligen ingenting av det där! Har börjat fylla i lappen nu för att söka pengar. Sen så ska jag ju fylla i extra med eftersom jag ska läsa 45 hp i höst, ÖHM?! Sen kan jag känna en sån där liten lätt ångest över att börja ta lån, jag har ju ingen inkomst! Men jag vet ju att jag inte behöver betala av förrän jag fått ett jobb om en sisådär en 4-5 år framåt. Men ändå! Tar man lån är man ju för sjutton vuxen och jag är inte vuxen, jag känner mig ju fortfarande som ett litet barn. Men jag får nog börja inse att det liksom är dags att ta det stora steget ut i verkligheten, ut ur min egna skyddande bubbla.
Men just det, det sker ju om 4-5 år!


Försöker mig på CSN imorgon igen. Har tagit tag i en lättare bit nämligen att skriva ut och fylla i laganmälan för division två dressyr för ponny. Är återigen lagledare för tjejerna, dock är det två gamla och en ny som är i laget eftersom den tredje "gamla" gått över till storhäst och istället får vara med i division två för häst. Men ponnylaget kommer bli rätt häftigt, tre skimmlar! Och får vi en fjärde lagmedlem så är det tre skimmlar och en gråskimmel (I think, eller kanske bork?). Ska ha lite lagträning med tre utav tjejerna till veckan har jag tänkt, de ska bara få komma hem från sin semester.


  

Ponnylaget från division tre 2009, vinst i hela divisionen!

 

Igår tog jag min första ridtur tillsammans med Pica på en hel vecka. Tanken var att rida utomhus eftersom vi innan vilan varit rätt mycket inne. Skrittade fram med Angie och Luna på vägen och i dungen innan Fisksjötorp. När vi kommer ut på vägen och är halvvägs tillbaka så börja Pica halta och snubbla vartannat steg och jag hinner tänka: "No shit! NEJ!!! Hon är halt!" Men icke! Tittar ner och ser att hon "bara" har tappat en sko, självklart på den vita hoven som är sämst. Så det var bara till att gå in i ridhuset och rida en sväng.
Hon kändes på hugget och det var verkligen den gamla arbetsvilliga Pica som var tillbaka. Visst hon var lite stel och lite hängig i fram men det är helt okej efter en veckas helvila. Så länge hon inte är halt är allt annat okej!

Hon har även fått en liten extra "puppe" igen, denna gång väldigt liten mot den som hon hade mellan frambenen, i mars.


  


Den hon har nu sitter en decimeter bakom sadelgjordsstaden, så det är ju bara att rida på. Tror nog hon har fastnat lite i sitt flugtäcke eller så är det någon insekt som bitit henne, men jag tror mer på täcket. Så nu får hon gå utan det, för idag fanns ett litet skavsår på "puppen".

Idag red vi igen och då satte jag på mig mina stövlar igen, de kändes precis som förut trots allt regn. Red i skor och chaps igår och det gick ju inte, spagettiskänkel som var över allt! Jag har nog blivit en stövelmänniska, haha! Men det gick mycket bättre att rida i dem än i chapsen, mycket bättre stöd. Hon kändes bra idag med, lite hängig och lite stel. Men jag jobbade mycket med att hon skulle spåra på volten och många övergångar, red endast 5 minuter galopp på slutet. Hon kändes rund och fin där, dock lite snabb.
Imorgon vet jag inte om jag ska rida eller ej, beror på hur hoven ser ut vill inte att den ska gå sönder för mycket. Hovis kommer förhoppningsvis på torsdag.


  

Känner mig taggad på att komma igång nu igen efter vilan, här ska tränas för att förbättra resultat! Har redan 4 tävlingar inplanerade varav två LA:3 och en debut i LA:4, sen får jag se vad det blir för klasser på hemmatävlingen.

Nu ska jag strax entra duschen, imorgon upp igen för att jobba. Imorgon börjar även PIP som jag inte ska gå på iår, är man helt urfattig så får man prioritera helt enkelt. Nästa år kanske!

På återseende!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards