Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Therese - 13 juli 2010 20:43

Man vaknar svettig, går svettig och går och lägger sig svettig. Denna tropiska värm är väl härlig men det är ju så synd om alla djur som har svårt att svalka sig. Katten min hon lägger sig eller rättare sagt slänger sig ned på golvet om hon hittar en sval plats, hästarna är svettiga i stallet redan. Den utlovade vetilationen i stallet är ju liksom inte riktigt i funktion. Men vi gör så gott det går för att få luften att cirkulera någesådär bra.


  


Idag på jobbet har jag fått hoppa in som ordinarie och övat med en "ny". Kändes ju så där att få vara "lärare" när jag inte ens själv visste hur själva turen skulle köras. Men det gick väldigt fint, hade ju My som "övare" och hon hade från dagen innan präntat in turen ordentligt. Jag virrade bort mig på slutet och fick ringa två gånger för att kolla vart hon var, tur det inte var jag som övade   Imorgon ska jag få öva på mitt eget distrikt igen, kan bli riktigt spännande. Igår hade nog min "lärare" väldigt roligt när jag skulle backa, tvärnita och ja helt enkelt köra bara. Höll på att backa in i en av Postens skåpbilar på morgonen och sedan fortsatte det med tvärnitar när jag kom lite för fort och helt plötsligt skulle svänga och sedan höll jag på att köra sönder sidospegeln när jag kom för nära några brevlådor. Men bilen den var hel när vi kom tillbaka. Att backa in den i garaget sedan var omöjligt! Så imorgon så blir det till att träna på allt detta igen och samtidigt memorera hela turen som var lite rörig.


  


Pica har ju nu vilat helt i två dagar så idag blev det då ett kort dressyrpass. Och jäklar vilken ny energi hon hade fått! Härlig framåtbjudning och arbetsglädje, lite styv i munnen i början men riktigt fin på slutet. Red totalt 30 minuter med fram- och avskrittning, helt enligt planering. Så nu känns det väldigt bra inför torsdagens tävling. Inför den så har jag faktiskt varit en sån där jobbig ryttare som ringer hundra gånger och knixar och trixar med startlistorna. Men jag hade faktiskt skäl till det eftersom jag hade lite tajt med tid till en början, men nu har jag allting helt perfekt! Så jag skickade ett tack-sms till en av arrangörerna för att visa min gläjde för deras fina arbete för min skull. Tänk om jag också kunde få några sådana sms när jag fixar och trixar, haha!   


Nu blir det lite bloggläsning innan jag entrar duschen för att bli en fräsch människa igen, för en liten stund.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards