Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Therese - 12 juli 2010 20:50

Nu har jag tagit mitt beslut ang. Gyttorp. Jag ska inte åka! Jag tror på en vila och sedan ta det lite lungt och sedan köra igång och satsa på Msv C i oktober. Har inte konsulterat med min tränare än, men jag tror det kan vara möjligt. Åtminstone ska jag ha startat minst två LA:4 innan detta år är slut är tanken, en får jag ju genom Div 2 och en annan får jag leta upp på "individuell tävling". Kanske att jag åker upp till Gyttorp och tittar om det är någon rolig som ska rida, annars blir det en slappar helg helt enkelt.


Pica har nu vilat i två dagar och jag tror hon tycker det är skönt, dock har hon firat det hela med att traska ur boxen för den som släppte ut i morse. Knäppa häst! Hon kom dock inte längre än till just dörren för där var det stopp i form av ett snöre.
Imorgon tänkte jag ta en kort ridtur bara för att checka av henne liksom. Några skänkelvikningar och någon galoppvolt, inget mer än så. Ett stillsamt pass enbart för att hon ska få röra på sig. Onsdag får hon ju komma ut en sväng i skogen, får väl se i vilken gångart. Är det fortsatt värmebölja kommer jag rösta för enbart skritt.


  


  

Två utlovade bilder. Detta ridpass gick hon väldigt fint   

(Jag lovar att jag har andra schabrak än detta som syns på de flesta bilder)

 

Idag började jag jobba på Posten. Kan sammanfatta det hela med ett ord: Svettigt! Att sitta i en bil halva dagen utan AC är inte så skönt. Kan nästan lova att jag var mer svettig efter idag än när jag sprungit i en massa trappor. Men det verkade ändå vara ett rätt så bra distrikt, men lite mer rutin så kommer det gå lite snabbare.

Nu ska jag se CSI NY. Är förressten bara 37 reserv till mitt program jag sökte på uni, så det är bara att hålla tummarna. Annars blir det Psykologi B och Kriminologi A till hösten.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards