Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Therese - 21 juli 2010 21:12

Nu känner jag mig så där överväldigad av irritation igen, men jag orkar varken göra något åt det "på riktigt" eller avreagera mig här för jag orkar inte ta några konsekvenser. Det blir liksom för mycket då!
Men det tar på krafterna att behöva går runt och vara irriterad, man funderar och funderar och allt byggs bara på mer och mer och till slut så kommer det att bli för mycket det vet jag och då kommer jag nog få ta konsekvenserna iaf. Men jag är rätt bra på att hålla mig lugn rätt så länge. Oftast kan det till och med gå över, jag liksom hoppas det här gör det till slut. För som sagt jag orkar inte med konsekvenserna!


Det blir inte mycket till inlägg nu när Pica har vilovecka. Är väldigt sugen på att hoppa upp i sadeln igen och ta mig ett hejdundrande dressyrpass, dock kommer hon säkert var lite stel och lite seg och lite ja, lite av allt. Men det får man när man har haft semester.


  


Hon är iaf väldigt söt varje dag. Idag gjorde jag skrubbiskrubb med massageborste, lika mycket hår som häromdagen. Man kan nästan tro att hon tappar vinterpälsen nu fast hon gjorde det för länge sedan. Sen baddade jag på alsolsprit på hennes fula bromsbett hon fått på bringan. Hon fick gå utan flugtäcke en dag för att lufta sig lite, då kan man säga att bromsjävlarna hade haft kalas. Hon blir så fult svullen av ett litet bett. Förra sommaren fick hon som en liten chock och svullnade på hela halsen.


  


Sådär, nu hoppas jag Åsberg är nöjd med dagens inlägg. Lovar att det blir bättre nästa vecka!

Nu är det bara en arbetsdag kvar denna vecka. På fredag är jag ledig och ska ha sovmorgon (jippie!), för sen åker vi upp till Yran hela helgen. Kommer bli as nice! Sen är jag ledig på måndag med för att vila upp mig så jag är fit fot fight på jobbet igen på tisdag, då blir det även ridning. Nu snart dusch och sen sova, hade sovit som världsbäst i natt men blev lite ledsen när klockan väl ringde sedan.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards