Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Therese - 9 juli 2010 11:34

Oj vad tiden går när man jobbar! Upp tidigt, hem tidigt iofs men är ju hela tiden trött så det blir inte mycket gjort här på bloggen. Men läsa bloggar hinner jag iaf göra   
Läste just ett inlägg på Havrepappas blogg och den är ju lika underbar varje gång, dock fick han väldigt mycket kritik för att han var en smula ironisk. Vissa människor kan tydligen inte ta ironi på rätt sätt! Ibland undrar man varför. Man kan skriva en sak med tydlig ironi men den uppfattas som en seriös kränkning, man måste nog lära sig läsa med lite andra ögon ibland och framförallt att kanske inte ta åt sig allt som sägs/skrivs osv.


Ridningen går sisådär igen. Galoppen känns återigen kantig och knacklig, men det beror ju som oftast på att jag driver för dåligt och "samlar" för mycket. Traven känns oftast fin nuförtiden. Dock är mellantrav väldigt svårt, hon dyker gärna och blir väldigt låg fram. Vill jag få upp henne i formen då fastnar jag lätt i handen istället och det blir taktmissar och inget bra alls.

Red igenom båda programmen, LB:2 och LA:3, på dressyrbanan häromdagen och allt känns ju liksom hyfsat. Fick träna lite på att rida henne när hon blir lite spänd så det var ju bra. LB-programmet flyter ju på väldigt bra, kan vi bara få till bättre övergångar dvs jag är mer noggrann att hålla ihop och ordentliga galoppvolter så ska vi nog kunna få ihop de där 70 %. Allt hänger på att jag rider och Pica inte blir för spänd.

LA-programmet så är det som vanligt problem med skänkelvikningarna och mellan/ökade galoppen, där blir hon med för låg. Det är svårt att rida en häst som är överbyggd bak i "uppförsbacke", men det går det vet jag ju. Ingenting är omöjligt, allt går bara man vill!


  


Igår red jag ut med Angie och Luna samt Jonna och Wislana. Till en början så var Pica lite sur på Wislana, men det gick över. Vi skrittade hela vägen bort till mastenbacken där vi sedan tog lite lugn trav först, sen tog jag lite kort galopp uppför backen för att jobba Pica. Gick väldigt fint! Måste komma ut i skogen igen snart, det är ju väldigt bra träning. Men vi hade en trevlig ritt, trots idiot-billister som kör som fartdårar.


Idag blir det återigen dressyr och programträning. Ska idag fokusera lite mer på LA-programmet då det var mer fokus på LB i tisdags.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards