Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Therese - 2 maj 2009 16:15

Det fick iaf stoet som jag provred igår utav både Lina och Ola. Glad blir jag då för hon var ju som sagt trevlig. Så nu ska det planeras provridning nr 2 utav henne och nr 6 totalt :)

Tyckte även det var kul att hennes ägare hittat min blogg och läst lite grann. 


Idag var det ju som sagt jobb. Började med att jaga duvor i ridhuset innan jag kunde stänga dörrarna och börja lektion. Sedan fick jag jaga duvor igen under första lektion för att det var en kvar i ridhuset. Sen tyckte jag att det var tomt på fåglar. Men icke! När andra lektionen precis skulle ge långa tyglar så var det väl "flaxflax" hos duvan och alla ponnyer flög iväg och tre ungar trilla av. Jättekul! Ponnyer och barn överallt. Fick tömma ridhuset på hästar och återigen jaga duva i ridhuset. Sedan var de ute och barnen fick komma in och skritta av sin hästar. Efter denna händelserika dag så har jag kommit fram till att: Jag hatar duvor!


Kvällen erbjuder grillning i Linnebäck hos Andréa. Det blir nog riktigt trevligt!

Imorgon är det stövelprovning i Örebro, ska bli roligt!


Fick erbjudande om att sätta igång Conrad efter konvalecens. Men visst rida vill jag, men inte med livet som insatts, har ju sett honom in action och det är riktig rodeo då. Känns som att jag haft rodeo så det räcker ett tag i mitt liv, efter alla turer på Nalle.

 Nu får ni ha det i vårvärmen! 




// therre 


Nedan en djävulsk duva
 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards