Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Therese - 3 maj 2009 16:59

Örebro idag (vad jag tjatar!) för stövelprovning. Och som väntat inga stövlar som passar min köttklossar till vader. Fick prova ett par fula stövlar som var storlek 40 i foten, hejhå min tå höll ju på att drukna i all överflödig luft! Kanske kan vara bra iofs med lite stor storlek i foten med tanke på mina missbildade tår (vill någon byta?). Men stövlarna passade iaf i omkrets på vaden men blev som säckar kring vristen, så de såg ut som en säck potatis på mina köttkloss-vader. Men jag fick väl iaf prova ett par "riktiga" stövlar. Till häst-tanten var för en gångsskull riktigt trevlig, men lät lite bekymrad över att jag hade mina köttiga vader och mini-fötter. Hon försökte få oss att beställa stövlar på stört eftersom dom i Italien faktiskt har semester ändå till september. Och? Tänkte jag, jag vill väl inte beställa första bästa stövel direkt, måste kanske spara pengar och framförallt köpa ny häst.


Väntar just nu med spänning på att Olabandola ska meddela datum han kan följa med och kolla på hästen. Vill ju ringa redan nu ju! Men jag får väl vänta snällt tills han har tid att kolla upp detta. Fram tills dess vet jag ej vad jag ska göra.

Såg resultat från tävlingarna i Alkvettern, stort grattis till lyckade framgångar för Malin, Ebba och Svensson, fin fina placeringar för alla tre! Känns stabilt inför höstens div 2. Såg även ponnyresultaten och jag säger som jag sa förut, är det I. T. som dömmer så behöver man som KgRK-medlem inte ens åka på tävling, dock gick det ju iofs strålande för Hanna och Eldor. Men Frida, ta det med nypa salt och ladda om inför nästa helg, då ska det bli rosett som pryder Figge's träns!


Funderar och funderar över vad jag vill ha för ny mobil. Eller om jag ens vill byta? Tycker ju faktiskt om min mobil, den har en speciellplats i mitt liv. Den är ju lite personlig trots att den lever sitt eget liv, ibland lite allt för eget. Men jag får fundera vidare, någon som har något förslag på bra mobil?


Känns som att jag är en duktig bloggare nu som uppdaterar dagligen med långa inlägg, dock fick jag lite "skäll" för att jag hade dåligt ed bilder, ska försöka bli bättre på det, I promise!


Men nu ska jag nog ta mig lite glass, chokladmint är min nya favorit!

Ha det fint, med hopp om lite regn under natten så hoppbanan kan få lite vatten, den känns lite för torr just nu.


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards