Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Therese - 5 maj 2009 14:40

Igår kväll följde jag med en sväng ut till Andréas stall med Ida och Cassie. Vi kollade på stallet. Det är så himla fint! Sånt vill jag med ha, det är när jag ser det som jag saknar privatstall så himla mkt!

Andy mockade till Cajprutti och Mojje medans jag, Ida och Cassie beundrade byggnade. Cassie hade rundtur med mig och Ida. Sedna tog vi in hästarna från hagen, gud vad skönt för hästarna att vara ute så länge!

Sedan borstade Andy på Cajprutti för hon skulle rida. Vi tittade på henne när hon longerade först och Cajprutti tyckte att hon skulle visa sitt rätta jag när det nu var publik, så hon körde ordentlig rodeo på banan, ska tillägga att hon aldrig haft sadeltvång innan. Sen red Andy en kortis och hon var så duktig hästen! Hon fattade superfin galopp hela tiden och Andy sa att det var tredje gång med ryttare bara (hon är bara 3 år). Kom fram till att Cajprutti skulle vara en superbra häst till mig om hon typ varit 5 eller 6, så det är ju så synd att hon bara är 3 år.

Sen blev klockan sent och vi åkte hem. Fick skjuts hem utav Ida.

Typ 1 timme senare får jag sms från Andy att Ida krockade med en älg på vägen hem! Då fick jag hjärtat i halsgropen. Men det gick jätte bra med Ida som tur var, men mindre bra för den fina XC70. Men Ida är ju välbehållen och det är viktigast!


Idag har det ju varit regn typ hela dagen, bra för hoppbanan och bra för höet! Men mindre bra för oss andra. Så idag tog jag sovmorgon, sen frukost vid tvn (som vanligt). Sen ringde Cassie och undrade om jag ville hitta på något, så vi tog en fika på stan. Vi arbetslösa, haha!
Köpte sedan ett par till ljuslyktor på Duka. Har redan ett par men har ju funderat ett tag på att köpa den andra sorten så idag gjorde jag det. Dom är så himla fina!


Den till vänster köpte jag först och den till höger idag.


Köpte även lite Kaffe på JamJam med smak av choklad, ska bli spännande att prova det.



Efter det blev det hem igen och nu sitter jag här. Ska snart laga lite mat, vet inte riktigt vad bara. Men något gott iaf.

Sen ska jag iväg till ridskolan och ha lektion. Ska ha Lina's idag, även mina dressyrtjejer som Lina brukar ha. De ska rida program, så Andy tar min lektion istället. Kan vara bra för dem att få prova en ny ridlärare.


Kom på nu att jag glömde lägga in en bild från i fredags på en superful bil mamma och jag såg när vi stannade i Katrineholm. Ingen superbild men kollar man noga så ser man hur ful bilen är.



Man ser mycket roligt när man är ute och åker bil.

Nu ska jag laga mat.

Ha det!


// therre


Saknar att pussa på den här mulen!


Ingen blir så bra som han <3



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards