Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Therese - 22 maj 2009 21:30

Idag blev det en tripp med Ida, Mimmi, Angie och Andy till Linköping för att hälsa på Maddelito och Pearly Smearly. Skulle även kolla på hur intagningsprovet för Vreta gick till.


När vi kom dit så åkte vi till ridhuset där Madde befann sig. Vi kom mitt under en grupp som höll på med ridprovet. De red dressyr och en lärare instruerad hur de skulle göra, sedan stod 3 andra lärare och skrev protokoll på hur de red. Sen blev det byte utav hästar och sedan lite dressyr igen. Efter det var det hopprov. De skulle hoppa fem och en halvan som uppvärmning och sedan en bana på ca 70 cm. Det kändes som att jag nog kan klara mig rätt bra på ridprovet då det var en del som red ganska konstigt och inte riktigt hade koll på sin häst i hoppningen. Men det är ju lite läskigt att det ska stå några och inspektera hur man rider. Men som Andréa sa "man kan inte annat än göra sitt bästa", så sant så sant. 

Men först nu ska jag ju träna en massa på hoppning och min sits under sommar och höst. Sen ska jag ju fixa en massa intyg osv. Kan ju hända att jag inte ens får komma på intagningsprovet.


Det var iaf väldigt roligt att få se Madde och Pärlan igen. Har ju inte setts sen i början utav april. Men om ca 3 veckor kommer dom ju hem igen.


Imorgon vankas det jobb igen, undrar vad mina grupper ska göra? Får som det så fint heter "sova på saken". Sen imorgon em är det banbygge och iordningställande utav allt inför tävlingen. Kan nog vara hyfsat bra underlag på hoppbanan nu när det regnat så mycket, men jag hoppas på lite regn på förmiddagen imorgon och lite halv mulet utan regn på eftermiddagen och sedan fint uppehållsväder på söndag :)


Tiden går fort och besiktningsdagen närmar sig med stormsteg...


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards