Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Therese - 26 maj 2009 20:46

På mitt jobb borde ju sprakskador, krosskador, bitskador och klämskador vara vanliga, men jag lyckas väl iallafall med det mesta konstiga vad gäller skador.

Idag när jag stod i ridhuset, vill tillägga att alla dörrar var stängda och jag stod helt still mitt i ridhuset, när jag kände ett stick på handen. Kollade snabbt som man alltid gör och ser ett stort kryp. Slår bort det snabbt och säger att det var något som bet mig. Kollar i spånet och ser till min fasa en geting/bi, lite osäker på skillnaden.

Smärtan som sedan följde var inte att leka med. När det gäller smärtor med stick osv så är jag ganska tålig, men detta Oh my!

Hela kroppen skakade och handen kändes som den skulle ramla av, nej nu överdrev jag, men ont gjorde det iaf.

Lotta stod som tur var på läktaren och assisterade snabbt med blöt sockerbit, hjälpte väl lite kanske. Men jag överlevde iaf och är inte allergisk som tur var.


Så här argt var nog getingen/biet när den stack mig.


Nu är iaf min hand liten svullen, smärtan är överkomlig med lite ipren och toblerone :)

Men nu då först duvor så mina barn flyger åt alla håll och kanter sedan geting/bi-stick på handen. Vart ska detta sluta?

Jag ska nog börja ha lektioner ute, fast där är ju myggen och de är verkligen inte mina bästa vänner, säger bara Falsterbo resten får ni lista ut själva ;).


Nu blir det Desperate för hela slanten.


// therre

Av Therese - 26 maj 2009 11:33

...har nu gått sedan vi åkte till Ayia Napa, en av de galnare resorna jag gjort. Men den var helt underbar! Vill verkligen uppleva studentresa och allt som hör till en gång igen. Men livet går väl vidare antar jag. Får se fram emot nya upplevelser.


I lördags beställde jag de här grejerna från CDON.com

Och de kom redan idag. I love CDON! Dom har alltid super snabba leveranser. Så dessa två böcker ska väl iallafall kunna bli utläst relativt snabbt tror jag eftersom de tillhör min favorit genre, verklighetsbaserat.

Och Pistvakt är ju i en klass för sig så är det bara. Behövde en nya serie att kolla på nu om kvällarna.


Idag har jag varit med mormor och sagt upp dreas lägenhet för de har köpt en ny och bättre lägenhet nära Kronhallen. Så det blev fixat idag. I em blir det jobb, ska ha Lina's första och sedan mitt duktiga dressyrlag. Men det slog mig att jag hade min egna grupp för sista gången förra veckan, eftersom nästa vecka är sista gången och då kommer jag ju hem från Ullared på kvällen. Jag får väl hoppas att vi kommer hem hyfsat i tid så jag iaf kan åka ut och titta på dem. Måste ju faktiskt med lite förhoppning nu även åka dit och ta hand om en häst när vi kommer hem :)  Jag längtar!


Det har även slagit mig att jag måste börja förbereda i stallet för den nya hästen. Nya mat burkar måste inhandlas, då mina blev väldigt mycket mos när Putte hade en nattlig tur lös i stallet. De fick ju lagas med tejp de sista veckorna jag hade Famor <3. Men inte bara det behövs ju fixas en massa grejer ska ju tillbaka till stallet. Höpåsar, grimmor, regntäcke, bett ja och en massa andra grejer man behöver. Nu börjar det ju nästan kännas lite stressigt!


Uj uj, nu måste jag nog coola ner lite grann tror jag, ha det!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards