Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Therese - 20 maj 2009 14:05

...me like, for now!


Uppdateringen har varit dålig, men jag ska bättra mig. Jag lovar!

Har haft så mkt att göra ett par dagar nu så jag har helt enkelt inte hunnit.


I måndags så jobbade jag på Skrantaskolan, hade engelska och idrott. Engelskan gick bra men idrott med 23 killar som går i nian är inte riktigt min grej. Det blev lite för många för mig måste jag säga, sen när dom allihop är ett huvud längre än mig gör ju inte saken lättare direkt. Men det gick väl hyfsat tycker jag, men som sagt inte min grej.


Igår tisdag blev det jobb på ridskolan både dag och em/kväll. Stalljobb är trevligt när man har så trevliga kamrater :). (Lina, Linda, Loni, Ulrika och Andréa, ta åt er!)

Sen var Loni's hundvalp med på jobbet, andra dagen. Den var så himla gullig och helt vild, haha! Den heter lite roligt med så Loni ropade Yes stup i kvarten. Håkan var duktig och agerade storebror med stenkoll på lillkillen. Inte många som tror det om Håkan, han ser ju lite skräckinjagande ut för de som inte känner honom. Men ett hjärta utav guld är vad han har.


Håkan vill bli kliad på magen :)

Idag har det blev det sovmorgon, skönt! Så det blev som vanligt frukost framför Grey's. Och idag var det ett spännande avsnitt, ser fram emot morgondagens och självklart kvällens. Ikväll ska jag även få rida lite grann, ska vara med i mammas grupp och rida. Hoppas jag får någon rolig. Innan det ska jag hjälpa Mimmi när hon rider Elske. Och imorgon ska jag har lite hoppträning med Angie och Figge samt Mimmi och Elske.

Har även idag betalat en räkning för tävlingssektionen, alla lag avgifter. Sedan köpte jag även min PIP-biljett, så nu är jag redo inför sommarens festival.



Längtar nästan lite grann dit, för det är det enda som jag ska göra i sommar förutom att jobba då förstås.


Fick lite påbackning om att lägga ut bild på hästen. Har funderat lite grann att inte göra det förrän allt är klart. Men för att göra flera personer glada så släpper jag på reglerna och lägger ut en bild på henne som jag fått av hennes ägare Anna.


Så här är hon min kanske framtida häst:

Pica

2000

Epson-Hertigen


Sådär då var det gjort. Nu är hon presenterad med namn och bild. Förhoppningsvis så kan jag ju snart lägga ut en egen bild på henne när hon står i min box på ridskolan :)


Men nu får det vara nog med skrivandet.

Ha det fint och glöm inte kommentera!


TACK för alla kommentarer och lyckönskningar!

Det värmer att se att så många bryr sig om hur det går :)


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards