Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Therese - 8 maj 2009 16:16

Läste precis Emelie Brolins blogg och det gjorde mig ju absolut inte mindre sugen på att träna dressyr. Läste om hennes två första träningspass hos Anky, inge avundsjuk nej då.
Vill ha häst nu! Tittade på videon från senaste provridningen och tycker mer och mer om hästen för varje gång faktiskt. Känns som att den här tiden emellan har gjort att jag hunnit smälta de första intrycken utav hästen och de har ju klart blivit till positiva intryck i min inte allför positiva hjärna vad gäller provridning nuförtiden, så det är bra. Är ju så kritisk, men jag behöver väl vara det nu.

Kollade lite annonser i brist på annat och hittade en häst jag provred nyss, den som skrittade märkligt. Den var nu nere från 85000 kr till 65000 kr eller bud, jag kanske ska slå till nu istället. Nej det ska jag inte, eftersom hon vägrade röntga så får hon skylla sig själv. Sen är det ju som Ola sa att då måste man hela tiden jobba varje tävling för att dölja rörelsestörningen för att inte riskera poängavdrag. Man behöver ju inte köpa sig problem direkt. Annars kan den nog bli en riktigt fin hopphäst för den hoppade riktigt fint och mjukt eller varför inte avelsto, den hade ju en fin stam och har redan fått en avkomma. Men ska inte gräva ner mig för mkt i det.


Är annars väldigt trött på regnet nu, visst har det varit bra men någon måtta får det faktiskt vara. Imorgon hoppas jag iaf på sol eller åtminstone uppehållsväder då Gyttorp inte har alltför bra möjligheter till att vara inomhus. Men det är väl bara att ta med sig regnkläder imorgon antar jag.
Känns ärligt talat som rena hösten inte som snart mitten utav maj direkt. Nu vill jag ha sol igen!

Har iaf varit duktig idag och gjort en egen poängställningslapp över lagen imorgon, med fin fina färger och allt! Kontroll-Therre är återigen framme för att ha full koll över allas lag. Har även räknat ut starttider för flickorna imorgon:

Frida 13.11

Elin 15.00

Jonna 16.48

Kan ev bli senare, har ju erfarenheter av Gyttorp sen tidigare och det kan bli långdraget. Men hoppas på att de håller sig till mina beräkningar. Annars kan dan bli ännu längre! Så håll tummarna för flickorna imorgon!


Nog talat om det, nu ska jag nog spela lite spel på datorn för att fördriva tiden, hästlöshet är nog det värsta jag varit med om!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards