Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Therese - 14 maj 2009 21:15

Var iväg på hästen idag igen och det gick jätte bra idag. Ola var med och hjälpte till med hur jag skulle rida, så idag var det lite mer ridning. Efter det blev det några sockerbits skutt och det gick med bra, kändes super säkert och tryggt.

Sen efter ridningen så blev det en liten skritt ut på en väg typ 200 - 300 m för att se hur hon betedde sig och hon var ju spänd och tittig men inget större problem, Svensson var med till fots.

Kollade sedan på papper och så där. Sen blev det hemfärd för att fundera på saken.


Bestämde mig för att vilja gå vidare med hästen till köp. Så ringde nu när jag kom hem och sa mitt bud. Men det godtogs inte, så inget köp nu heller.


Så nu är det bara att börja om på  nytt igen. Börjar kännas helt meningslöst det här. Finns ju inte en endaste häst att ens kolla på längre. Så det känns som att jag aldrig kommer att få köpa någon häst. Känns som att man lika gärna kan ge upp allt och skita i det. Orkar inte ens titta på hästar längre, för det finns verkligen inga bra i min prisklass eller så finns dom i Skåne eller högt upp i Norrland. Det känns liksom lite väl långt att åka. Och när man inte har någon höjdar bil heller så blir det så dyrt att åka iväg.  Och nu efter så många dåliga hästaffärer vågar man ju inte lita på någon heller. Är misstänksam mot varenda en, letar fel på varenda häst. Och nu när man hittar en bra så finns det inga pengar. Så snart ger jag upp det här!!


Varför är man inte miljonär!? 


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards