Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Therese - 2 maj 2010 10:26

Igår var det ju tävling på Färjestad. Började med att åka till stallet vid 8 och knoppade på en gång, lyckades få till fina, runda och hårda knoppar för en gångsskull. Därefter fick Pica gå ut i sjukhagen för att hon inte skulle behöva stå inne ända till klockan 10 när vi skulle lasta.


  


Under tiden så packade Mimmi och jag in alla grejer i bilen, kopplade på transporten. Jag lyckades backa intill och koppla på den fint igen   


  


Sen mockade vi och gjorde klart mat osv så vi skulle slippa när vi kom hem. Sen blev det en stunds väntan på Andréa innan vi skulle lasta. När hon kom så fick Mimmi och jag sköta lastningen själva och det fungerade strålande, så det ska förhoppningsvis gå kanon nästa helg med. Sen begav vi oss iväg mot Färjestad.
När vi kom dit körde vi in fel väg och hamnade på fel sida om hela anläggningen, men eftersom vi var lite sena hoppade jag ur bilen sprang och anmälde och sedan fick vi tillåtelse att lasta ur där vi stod för att sedan flytta bil+transport till parkeringen. Så med snabbt och smidigt samarbete så satt jag till häst exakt enligt planering till första klassen.

Pica kändes fin som vanligt på framridningen, det är som att hon vet att det är tävling och lägger i en extra växel och vill visa upp sig.


      

Bilder från collectingring


När jag sedan skulle gå in på banan kom vi halvvägs, sen var det stopp. Bakom domaren så hade de nämligen "plastglasfönster" som Pica tyckte var otäcka, så jag fick verkligen kämpa med att få henne ned till domarkortsidan. Så hela programmet igenom sen var hon spänd och styv i sidorna så vi fick inte riktigt till de där vägarna som jag hade velat. Men vi kom ju runt och nedtill den "farliga" kortsidan iaf och det var huvudsaken. Poängen blev till slut 63,45% och jag tyckte verkligen inte att jag skulle ha så mycket, men domaren var väl snäll. Fick en 7 på sitsen igen, så det var ju skoj. Dock bara en 6 på vägarna men kan man inte forma och rida ut i hörnen ordentligt ska man inte ha mer. Gick in på en andra plats efter ritten och slutade på 7:a med 6 placerade, så det var lite surt. Men jag tycker ändå inte att jag skulle ha blivit placerad på den ritten vi gjorde, så det kändes helt okej ändå.


Mellan klasserna lastade vi in Pica i transporten för att se om det gick och det fungerade kanonbra! Hon var bättre när hon fick stå själv än om vi var i närheten för då sprakade hon bara med frambenet. Så det var roligt att se.


  


Till andra klassen sedan så hade det börjat smådugga och blåsa så då fick vi inviga det nya ridtäcket. Känns lite konstigt att ha ridtäcke 1:a maj, men vad ska man göra?


  

Pica och Andréa


Pica var lite trött kände jag men hon kämpade på fint både på framridning och inne på banan. Men fick en bättre känsla i det programmet även om hon inte orkade hålla galoppen så bra. Och sen när vi inte kan varken rygga eller göra bra skänkelvikningar så får man inte så höga poäng, men vi rider ju LA för att träna och bli bättre. Slutade på 58,16%.
Är väldigt nöjd med Pica för att hon skötte sig hela dagen, hon är väldigt snäll att ha med på tävling även om hon är lite bänglig och inte kan stå still. Det finns ju värre så att säga. Tack till Mimmi och Andréa som är så snälla och fixar och trixar med allt, ni är guld!


   


Nu ska vi ladda om till nästa vecka då det är tävling igen. Då är det LB:3 och LA:3 som ska ridas, skönt med 60-bana för det var rätt trångt på 40-bana.


   

Denna bild får avsluta inlägget  


De flesta bilderna från Mimmi´s blogg

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards