Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Therese - 27 maj 2010 23:06

Imorse begav jag mig till stallet i ottan för lite träning. Pica var inte glad över att se alla kamrater gå ut i hagen när hon blev tvingad att vara inne. Då blir det lätt många cirkus-framben som viftar fint i luften, en-två-tre-BYT BEN-en-två-tre-BYT BEN!
Själva träningspasset blev rätt lyckat, Ola berättade att hon inte längre sitter fast i kroppen utan nu är det mer att hon måste lossa av sitt eget muskelarbete dvs genom att hon själv bjuder framåt och att jag låter henne bjuda framåt. Jag blir lätt lite fast och vågar inte släppa fram henne och då blir ju allt bara pannkaka. Jag sitter liksom och smyghåller i tygeln hela tiden, men nu är det slut med det! Här ska jädrar i mig ridas framåt!
Gjorde klart redan innan att jag ville rida program linjer, så det blidde skänkelvikning. Och nu pratar vi SKÄNKELVIKNING inte någon jäkla hålla i tygeln och tvinga åt sidan utan nu fick jag henne att vilja träda åt sidan själv. Ola gjorde klart (återigen!) att Pica inte är någon häst man tvingar, man frågar och får man nej så luras man. Fick vara nog med att inte tvinga henne åt sidan, inte heller vara fast i handen utan leda henne ned i formen och tänka på att vi bara skulle fram. Så till slut trillade den lilla poletten ned hos osss båda och vi red RIKTIGA skänkelvikningar. Sen tränade vi på mellangalopp och hon är riktigt härlig i galoppen nuförtiden. Dock ville hon inte riktigt fatta galopp först utan fattade bara fel eller blev tjurig, men till slut så. Red galopp på volt, fram i mellangalopp tillbaka, ut på fyrkant och mellangalopp på långsidorna och satte till lite extra i hörnen och tog tillbaka. Fungerade alldeles utmärkt. Så allt känns faktiskt bra inför söndagens tävling, hoppas bara det är lika bra då!


  


Så med nytt tankesätt ser jag fram emot morgondagens ridpass, lördag blir en skritt-tur ut innan förberedelse för tävling. Och på tal om tävling guess what?! As always the same people som hjälper till, men guess again. Vi kommer ha jäkla kul vi när vi åker till Scandinavium nästa år, wihoooo!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards