Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Therese - 30 maj 2010 19:27

Börjar med att visa några söta bilder på tjurarna som går på bete intill ridskolan.


  

Den beiga pyttetjuren är super gullig!


  

Det är inte lätt att få salt när de stora ska ha, plutten!


  

Så gick det med saltätandet för plutten, huvudet kan skymtas mellan den fux-färgade tjurens framben (till höger)


Nu resumé av tävlingsdagen. Pica var knoppad och klar 07.50 helt enligt planering. Kunde sedan kolla på ett antal ekipage innan det var dags att göra iordning. Red fram ca 40 minuter och fick stundtals fin känsla. Inne på banan var hon super seg och lite spänd. Fick inte alls till någon super känsla, men det var helt okej. Fick ändå 68,33 % och en tredje plats i klassen. Så jag är nöjd med Picans och min insats.


  


Framtill LA:n levde hon rövare inne i boxen. Sprang runt och gnäggade, sparkade i väggar, stegrade, bockade, ja you name it! Fick därför ta ut henne tidigare än planerat och skritta fram länge istället. Hon kändes loj och lite seg här med. Säkert trött efter allt ståhej i boxen och efter första klassen och framförallt brunsten! Fick inte heller här någon super känsla utan det var som i förra helt okej. Fick två avbrott i slutet av galoppen för att jag klantade mig totalt! Så jag var sur på mig själv efteråt, men Pica skötte sig fint, dock väldigt trött som sagt. Fick 61,61 % och det räckte såklart inte till någon placering.

Och med dagens tävling så tog jag även död på en hel del rykten kring bygden. Säger inte vad.

 

  

 

Så nu har jag gjort mina prisrosetters färgskala fulltalig med den efterlängtade gula. Har nu alla färger som finns så nu kan jag äntligen slut längta efter den   


Nu ska jag se på tv, är supertrött efter dagens tävlingar. Picas födelsedag som är idag, 10 år fyller hon, firar vi imorgon med mys och gräsätning.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards