Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Therese - 2 juni 2010 21:56

I dagarna två har jag ridit ute i solen på en stoooor utebana med ganska kasst underlag, men det duger helt okej att rida på ibland. Tänk när vi får nytt underlag där, då kommer det bli den bästa banan någonsin, men det är framtidsplaner.


Pica gick rätt hyfsat igår. Red böjda spår, skänkelvikningar och tänkte mycket på att få henne låg i formen och att jag inte stoppade upp henne. Men som vanligt tycker jag det är svårt att rida där när det inte finns några "riktiga" linjer att se. Det blir mest att rida runt på stora ytor och då är det så svårt att kunna rida ihop henne eftersom hon då lätt trillar isär. Piloten är inte alltid på hugget. Men jag är ju inne i min sista period av lite halvstress känner jag och den börjar ta ut sin rätt. Orken till att göra något med tempo infinner sig inte utan allt går i slomotion och jag känner mig trött. Oj, vad negativt det började låta nu. Det var inte meningen. Bjuder på några bilder från gårdagens ridpass innan det blir för mycket negativitet   


  

This is the real dressyrnörden Therre, matchat till tusen!

 (Ignorera sitsen på denna bilden, tack!)


  

Duktig häst som får klapp   


  

Lite trav på nerförsbacke-Pica


  

Oså lite galopp igen!


Pica är otroligt svår att få bra galoppbilder på men den här gången lyckades Angie riktigt bra! Thanks!
Det är bra att känna någon med systemkamera för då kan man då och då få sådana här fina ridbilder.

Dagens ridpass gick helt åt helvete rent utsagt! Pica var totalt psykfall idag och ville ingenting, så det passet gick mestadels ut på att få henne att inte vara så på tårna. Orsaken till det psykiska utbrottet var att Åsberg hade en ridskolegrupp på hoppbanan. Hmm tänker man då andra hästar? Ja, men de är tydligen väldigt farliga när de rider i grupp och utför samma moment. Jag säger ju det, psykfall!

Hon fick beta lite gräs efter att ha fått duscha och hovarna oljade. Upptäckte att ena framhoven, som redan är lite trasig, börjar få lösa sömmar. Så nu börjar sommaren igen med torra och trasiga hovar, vad ska man göra? Försöker olja dem varje dag nu i hopp om att det ska hjälpa, men jag vet inte. Något förslag?


Nu ska jag gå och duscha, sen lite hostmedicin och sen sova. Imorgon vaknar jag upp till min sista tentapluggsdag och det ska bli så jäkla skönt! Den här veckan har varit den mest långsamma hittills, vill ju bara göra tentan så att jag blir av med den.

Avslutar med en häftig bild från gårdagen.

På återseende!


  


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards