Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Therese - 21 juni 2010 10:40

Idag går jag in på sista veckan av ledighet. Nästa vecka börjar jag jobba på ridskolan varje dag ett par timmar och om två veckor börjar jag på Posten. Känns lite halvjobbigt måste jag erkänna, men pengar behövs ju på kontot och speciellt om man är fattig student!


Helgen har varit lugn. Fredagkväll var det grill ute i Linnebäck, pröppmätta kan man säga att vi blev! Lördag såg jag på fint sagobröllop tillsammans med säkerligen större delen av den svenska befolkningen. Så himla fint var det! Annars har jag börjat läsa en ny jättebra bok, Alla var där av Lauren Weisberger som även har skrivit Djävulen bär Prada. Den är väl lite i samma stuk tror jag, den boken har jag dock inte läst men är sugen på att göra det efter denna.


Pica har börjat med matstrejk igen (kraftmässigt inte silagemässigt), vet inte om det beror på att hon är super brunstig eller om hon inte tycker om sitt nya foder eller om hon har något problem med tänderna. Men allt började i samband nu med brunsten. Kan säga att brunstigare får man nästan leta efter! Hon föltuggar och brunst-kissar så fort hon har kontakt med någon av han-kön, inklusive människor! Börjar starkt fundera på att köpa Stroppy Mare, som flera av de stoägare jag känner använder, för det här börjar bli lite väl mycket nu. Hon är super seg att rida och i boxen så står hon och åmar och kråmar så hon nästan ramlar omkull. Att ta bort smuts mellan "pupparna" är helt tillåtet under den här perioden, annars brukar det vara fäktningsmatch med bakbenen när det är icke brunst-period. OMG, säger jag bara!

Men angående matstrejken så är ju detta inte något bra, kraften behöver hon ju få i sig. Hoppas på att det bara är nu under brunstperioden som det är. Men fortsätter det får jag nog kolla tänderna och kanske även byta tillbaka till Krafft Sport iställer för Hippo Champ som extra foder. Många är problemen som måste lösas just nu.


Ridmässigt finns inte mycket att kommentera, allt är svårt och jag mesrider samt i kombination med brunsten så inget känns bra. Jag vet inte vilka sporrar som är bäst att rida med de längre eller de kortare. Jag vet inte hur jag ska rida och inte heller vad jag ska rida. Helt idé-lös! Bjuder på en ny bild istället.


  

Den siste mohikanen

 

Ikväll blir det möte med tävlingskommiteén, hela sju stycken är vi nu. Men för det ska det hinnas med och rida lite. Nu ska jag fortsätta läsa i min bok.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards