Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Therese - 28 juni 2010 12:39

Idag började jag jobba efter tre veckors ledighet efter den sista tentan. Jobbade idag på ridskolan och ska göra i två och en halv vecka. Jobbar ju så länge jag vill och kan göra lite vad jag vill typ. Mest kommer det nog bli att städa och fräscha upp!

Till jobbet hör också att kolla till ridskolehästarna som går på bete ca en kilometer från stallet. Så där var jag idag och det är alltid lika härligt att få gå in och klappa på dem. Vardagshjältar! 


 Fr. v: Party, Prins, Clabbe och Hubbe

      

Fr. v: Valle, Lillan, Feline, Vilfie, Roxette och Snoris

 

   

Clabbe och Hubbe-liten

 

   

Valle, still going strong trots sina 21 år

 

   

Ett stycke Hubbe, b-ponny 126 cm hög och väger way to much! 

 

Skulle även göra rent badkaret och det gick så där. Flotören som reglerar vattenmängden fungerar tydligen inte som den ska. Så det var lite halvt om halvt panik en stund innan jag kunde få tag på någon som kunde hjälpa mig. Vatten överallt! Sen blev det lite allehanda städ innan jag for hem för dagen. Behöver inte jobba mer än till tolv varje dag om jag inte vill, alldeles lagom tycker jag. Ska tillbaka ikväll för ridning och kvällsfodring.

Nu laga lite lunch och sen kanske även att sova lite middag, när man inte är van att vara uppe före sju är det rätt kämpigt.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards