Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Therese - 14 juni 2010 08:50

Idag går man över till att var 20+, fyller 21 år idag och nu öppnas ytterligare nya möjligheter i livet så som att få åka på fest i USA och ta motorcykelkörkort. Inget av dessa har jag planerat att göra så det blev liksom inte roligare än att få bli just 20+. Men jag trivs för det. I helgen så var det utgång med brudarna, vi träffade på tre nya kompisar Anders, Göran och Ove i vätskeform. Tr3 Apor is the shit från och med nu!

Igår var det kalas med släkten och fick då lite pengar, Vännerbox 8 & 9 samt en chokladask. Man får inte så mycket paket längre, men det behövs inte känner jag. Hittills idag har jag inte öppnat några paket eftersom jag inte entrat nedervåningen än, dock har jag ringt vårdcentralen (åter igen!) och fått en läkartid. Kul present! Halsen blev lite öm igår och idag är det som lite svullen så nu får det vara nog med denna förkylning nu måste jag ju undersöka det hela. Har aldrig haft en sådan långdragen förkylning förut och inte heller av denna intensitet.


Från lördag ända till på fredag är jag hästvakt till Putte eller Putteliten som jag kallar honom. Han är världens snällaste men också världens största.


  


Man är inte särskilt stor när man är bredvid Putte mankhöjd 180+ cm. Men han är så jäkla söt ändå! Så han får longera sig varannan dag den här veckan.

Pica hon hade träningsvärk och var så jäkla seg i fredags, så det blidde bara översamling av all galopp och pannkaka av resten när vi red. Så jag bestämde mig för att hon skulle få vila på lördagen, passade ju fint när jag ändå skulle gå ut.

Igår däremot red jag ett pass igen. Hon kändes rätt okej, galoppen är fortfarande supersvår tycker jag för den känns så orytmisk emellanåt. Vet inte om det beror på dålig drivning eller om det beror på att hon översamlar sig, jag tror på någon sorts kombination. Men vi fortsätter kämpa på, någon gång måste det ju släppa!


Avslutar detta inlägg med att lägga in två bilder på "privat´s" supersöta kattungar! De är födda för en vecka sen och hade inte ens öppnat ögonen när jag såg dem.


  

Hur söt är man inte om man får plats i en hand?

 

  

  


Nu ska jag gå och äta traditionell tårtfrukost.
På återseende!


// therre 20+

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards