Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Therese - 5 juni 2010 21:55

Den här dagen har varit som i dvala, total koma.

Började med att befinna mig i stallet för att hjälpa till och lasta Nybygget-hästarna på lastbilen, gick mycket fint. Men det är helt otroligt hur det går att få in så många hästar i en enda lastbil, jag är fascinerad! De stod framåt, bakåt och kors-och-tvärs, helt otroligt!
Därefter åkte jag hem, dunkade pannan i bilen innan jag steg in, och åt frukost, kollade sedan på James Bond som mamma kollade på samtidigt som hon strök tvätt. Jag satt som ett kolli så mamma fick fråga om jag var trött för jag var ju så tyst.
Dagen flöt på och på eftermiddagen fick jag gå och lägga mig en timme för att jag kände mig trött och sliten precis som om jag jobbat med hårt kroppsarbete hela dagen. Märklig känsla. Sovstunden gjorde det inte bättre utan gav mig illamående istället. Har aldrig känt mig så konstig tror jag. Måste ju vara att jag börjar stressa av nu efter en hel termin på uni och i samband med min förkylning, så jag erkänner att jag nog ändå varit lite sjuk.


Men när jag sedan kom till stallet nu på eftermiddagen så släppte allt. Stallet är den bästa medicinen mot allt! Det är som en stressfri oas där man kopplar bort allt som känns stressigt.
Betade Pica i sällskap med Angie och Luna. Sedan blev det borstning och ridning. Fick till ett rätt hyfsat pass idag, mina bästa riddagar är nog när jag inte behöver känna mig stressad utan kan koncentrera mig på ridningen enbart. Var nog med att låta Pica få gå fram när hon bjöd framåt själv, utan att hon fick bli lång självklart! Red öppnor, skänkelvikningar och förvänd galopp. Allt gick som smort och jag kunde sitta bra trots stövlar och att Pica gick i ett lite snabbare tempo och klev på bättre. Allt kändes så där harmoniskt idag förutom när vi red förvänd vänstergalopp, då blev hon stark och spänd men i övrigt ett pass som verkligen var präglat med harmoni. Härligt!


  


Imorgon ska jag åka till Strömsholm lite spontant, Andréa frågade idag om jag ville hänga på och självklart ville jag det. Vi ska kolla när en bekant/kompis rider hoppfinalen så det ska bli spännande! Ska även hinna med en snabb runda på "mässan" och även något kür-ekipage. Hoppas på väder med lagom sol och lagom värme så man slipper solsting.

På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards