Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Therese - 7 juni 2010 15:01

Igår tog vi bilen mot Strömsholm för att heja på Malin och Milli när de skulle rida finalen i lilla GP. De fick tyvärr två pet men vad gör det när det gått så bra för dom hela helgen med två vinster, 130 cm resp. 140 cm. Alltid kul att känna någon det går bra för i tävlingssammanhang, speciellt i de lite högre klasserna   


Själv så fick jag fin boxar-bränna på ryggen och min efterlängtade Agria-grimma med hem, förutom det trevlig sällskapet som bjöds under dagen då. Agria-grimman har jag ju "längtat" efter sen jag såg den i Globen i december, i Scandinavium var de ju återigen slut men inte den här gången. Tycker den är riktigt fin, därav lite "längtan".


  


Tror Pica med tycker om sin nya grimma, för marin-blått passar henne fint. Dock blir detta en stallgrimma (om hon inte råkar få på sig den ut i hagen vill säga) för hon tenderar ju till att ta sönder alla nya grimmor hon får. Förra sommaren tappade hon den finaste i stora sommarhagen efter två dagar, mintgröna Bucas-grimman pajade hon spännet på också den efter två dagar. Den ända nya grimman hon inte har haft sönder (än!) är den vi vann i Linde. Hon kanske gillar begagnat och saker hon "vunnit"   

På kvällen när vi kom hem så skrittade vi ut i det otroligt fina vädret med Angie och Elske, därefter betade vi i sällskap med Angie och Luna.


  

Pican

 

  

Luna

 

  

Och Pican igen   

 

Strax ska jag bege mig till stallet för att skriva propp inför höstens kommande hoppning med Andréa. Sen blir det ridning, blir lite sur att vädret inte bjöd på någon värme eller sol idag   

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards