Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Therese - 17 juni 2010 09:17

...inläggen duggade tätare när jag hade skola och stress. Kanske kan bero på att man då ville göra just något annat.


Igår stod utskrittning i sällskap med Angie och Luna på schemat. Skritta kan man säga att vi gjorde och det en bra jäkla bit! Klockan 15.40 anlände jag till stallet, Angie trodde vi hade sagt att vi skulle träffas 15 och jag 16. Men hur som så klockan 16.00 prick satt vi till häst. Jag med sadel, spö och träns och Angie med hackamore, barabacka och foppa-tofflor. Man kan säga som så att vi litar olika mycket på våra hästar, haha!

Men vi begav oss iväg på låååång tur med händelser på vägen så som liten trä bro, reflexfärgade pinnar i asfaltshål, skällgalen pincher och farliga islandshästar i skogen. Vi höll med andra ord på att åka av när vi skrittade lungt och fint när Pica plötsligt kastar sig så Luna blir rädd, samtidigt kommer det en bil och ja det var ju endast en liten islandshäst som tittade ut ur skogen med sin ryttare. Men vi skrattade bara gott åt det hela och fortsatte vår tur. Vändplatsen blev ända borta hos Kerstin och Putte, så vi snackar låååång tur nu! Klockan 17.15 var vi hemma igen. Då fick flickorna flugtäcke och grimma på sig för att sedan få gå ut och äta gräs i hagen ända till klockan 19.15

Så man kan ju verkligen säga att vi fick oss en riktigt härlig tur i det fina sommarvädret.


  


 Denna morgon klev jag upp 8.00 för att ge mig ut på en powerwalk, nu får det vara slut med de lata dagarna helt enkelt! Riktigt härligt väder med alldeles lagom temperatur för att vara ute och röra på sig.

På fredag är det tydligen generalrepetition inför midsommar, med Ida som stand-in för Madde denna gång. När Madde kommer hem nästa helg, ja då åker Ida till kusten. Så imorgon alltså är det grillning ute i Linnebäck, alltså generalrepetition inför själv grillningen för efter maten nästa helg är vi bjudna på fest där det var ytterst viktigt att man var singel, det kan med andra ord båda gott för framtiden.

Nu blir det frukost.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards