Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Vem sa att man bara rider när man är i stallet?

Av Therese - 23 februari 2010 11:30

Ja, inte är det som en dans på rosor inte när man är i stallet, definitivt inte på vardagarna. Då händer det mesta, för att citera Loni: "Alltid är det något!"

Dagens händelse utspelade sig utomhus. Telefonen ringde och Lina svarade, hon la på och suckade samtidigt som hon sa: "Vi har tydligen lösa hästar." Jag var där och höll på och mockade.

Lina tar bilen för att se så de inte springer ut till stora vägen, jag och Loni ner i hagen. Kollar och kollar, räknar hästar och ser två i skogen och en mellan staketen. Halvpspringer ner genom hagen, Loni fixar staketet, jag följer Biggen uppåt igen (han är mellan staketen) samtidigt håller ett öga på de i skogen. Säger att det är tur Biggen är så beroende av Bellman, annars hade han nog sprungit runt i skogen som en vettvilling(!). Får tag i Biggen, in med honom i en box och sedan ut igen. Ser Conrad och Pricken (de i skogen) långt borta vid ponnyhagen och Figge och Marre´s hage. Formligen springer i meter höga snön för att de inte ska hinna springa vidare in i skogen. Klättrar genom staketet och får tag på Pricken, Conrad har kärleksstund med Marre så de fick hålla på, bara de stod stilla. Väntade till Lina kom och kunde ta Conrad, sen var de inne.

Jäkla hästar! Men men, fick ju ett ytterligare träningspass idag förutom ridningen. Att springa i snö som går upp till halva låren är inte lätt och sen att vara fullt påklädd för vinterväder på det då blir man ganska svett! Men vad gör man inte för hästarnas säkerhet   


  

De var i skogen till vänster och sprang, bakom den finns sen en 70-väg tur de höll sig intill hagarna!

 

Min morgontur till stallet var ju inte för att fånga hästar utan det var ju ridning också. Pica var inte på humör idag och det kommer nog bli tufft ett tag fram över tror jag. Mer press på henne i galoppen och det tycker hon inte om, men det är bara att kämpa vidare, det kommer att släppa någon gång! Förhoppningsvis lagom till tävlingen som blev flyttad till den 13 mars istället. Det betyder att det kommer vara två dagars för mig och Pica då vi planerat att rida en LA:4 den 14 mars. Men båda är ju hemma så det ska nog gå bra, blir ju inte allvarligare än att hon går två ridpass på lördagen och ett på söndagen.


Klockan halv två tar jag bussen mot Örebro och uni, har fått den strålande föreläsningstiden 15.15-19.00. Man undrar hur dom tänkte när dom la schemat så? Men som tur är så handlar det ju om en gång bara så det ska väl gå bra.

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och kolla lite bloggar.

På återseende!


// therre

 
 
Gerda

Gerda

23 februari 2010 12:00

Det tyckte jag Conrad var värd! ;-)

http://gerdah.blogg.se

 
Caz

Caz

23 februari 2010 12:16

Hehe, shit vilken morgon.. Då vaknade du efter de iaf ;) hihi

http://nuppan.bloggagratis.se

 
ponnymamman – Nytt på bloggen: Bloggbiblioteket –

ponnymamman – Nytt på bloggen: Bloggbiblioteket –

24 februari 2010 12:47

Usch! Otäckt m vägen så nära!
Skönt att dt gick bra iaf!
R mkt hästar som går ut nu...

http://envanligponnymamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards