Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Helguppdatering

Av Therese - 25 maj 2010 08:58

Sorry, för kass uppdatering men tiden och orken har inte infunnit sig förrän idag.
I lördags for jag ju som sagt mot Ullared och resan ner gick på ett kick. Tiden bara flög fram! Väl där var det tropiskvärme och vi var klädda för vinter nästan. Tur det inte var samma väder/värme inne på Gekås. Strosade runt ett par timmar, hittade ett och annat som slank ner i korgen. Bland annat ett nytt flugtäcke till Pican, hennes "gamla" är lite för tätt i tyget så det här är lite mer luftigt. Hon fick ju världens svullnaste hals förra året av alla broms och det ska vi förhindra i år. Sen blev det pälsglans, hovolja, en nummerlapp, grimma till Putte och 2 par ridbyxor till mig (vita+grå). And that´s all som jag handlade i hästväg på två dagar! Kan ni tro det själva? Handlade utöver det sedan 2 pikétröjor på "vanliga-klädavdelningen" som jag ska ha i stallet, sen lite underkläder och present till Malin. Jag tror jag börjar bli rutinerad Gekås-shoppare eftersom det aldrig blir några onödiga grejer längre. Duktigt!

På lördagkväll spelade jag och Svensson äventyrsminigolf i kvällssolen, roligt var det! Svensson´s boll badade 3 gånger, min ingen gång    Men vi hade en trevlig och rolig stund. Sen åkte vi in till "centrum" och käkade mat. Hem till stugan för att sova och sen gå upp för dag två på Gekås. Sen vid ca 14 for vi hemåt, var väl hemma vid ca 19.


Igår så blev det uni och efter det åkte jag och Andréa till Hööks för att handla de sista hederspriserna för helgens tävlingar, hittade även en super fin jacka som vi köpte båda två. 20% var det med så den blev ju superbra i priset också! På kvällen fick jag äntligen hoppa upp i sadeln igen, dock efter att ha borsta lerig häst (återigen!). Dammet låg som en hinna över hela Picas kropp och gick liksom inte att få bort helt, så jag fick ge upp och låta det ligga. Helt hopplöst att borsta i sådana här perioder.
Själva ridpasset gick hyfsat, hon var lite tjafsig i munnen och lite styv i sidorna men efter 2 dagars promenad och en dags joggning så är det helt okej. Hoppas på bättre idag.


Om en stund ska jag åka till den nya hästbutiken här i stan. Fick reklamblad om att de hade flughuva med nosflärp för en billigpeng så det ska jag åka och köpa. Ska bli spännande att se vad det kan ha mer för roliga greje, har ju inte varit där än så idag blir det premiär. Nu ska jag läsa lite bloggar och sånt innan jag kan åka dit vid 10.
På återseende!


// therre

 
 
lisa bodini

lisa bodini

25 maj 2010 09:29

Hej där! det var längesedan! hur är läget? vad gör du nuförtiden :)?

http://liissab.blogg.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

25 maj 2010 12:51

Ujjj vad du shoppar kvinna :o) Ha ha! Hoppas du gjorde många fynd på GeKås! Kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lisab

25 maj 2010 19:14

oj du pluggar där nu jag! de sa mamma till mig kom ja på nu. Visste inte vad det var du pluggade bara (: du har lagt ner ridlärare eller ;)? går det bra för dig då? Jo här i Linköping rullar allt på :) tycker vi ska ses i sommar när jag flyttar hem !! kramkram

 
Ingen bild

lisa bodini

26 maj 2010 07:39

okej skönt att du kom på det innan du hoppat på en utbildnig iaf. Ja absolut! vi hörs av (: ha det bäst nu! kramkram

 
Therre

Therre

26 maj 2010 22:05

Lisa: You know all the svar!

Aramis: Shoppa ofc, hur vore det om man inte shoppa på Gekås :P Kram

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards