Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Brunst-stoet nummer ett!

Av Therese - 28 maj 2010 21:37

Var uppe i stallet en sväng vid lunch eftersom jag och Andréa handlade och lämnade av de sista hederspriserna för tävlingen. Som vanligt kom vi inte därifrån förrän en timme senare   Men what to do, när man möter trevliga och pratsugna människor!
Vi satt alla ute och solade lite på baksidan mot hagarna. Kollar på min häst som tittar längtande efter pojkarna i hagen bredvid och när de närmare sig så vänder hon sig om och kissar! Snusk-häst!!! Sen ska hon försöka hälsa över staketet och börjar tugga i luften och kissa samtidigt! SNUSK-HÄST!!!
Men det är ju så här det är att ha ett sto. När jag kom på eftermiddagen så var hon keligare än någonsin, kråmade och åmade sig och jag fick till och med känna på insida av bakbenet utan att det blev krig. Nu snackar vi verkligen brunstigt sto! Hela tiden när jag borstade så stod hon med huvudet under krubban och njöt av att någon tog på henne, herregud!
Ridningen gick väl sådär, lite seg var hon men ändå rättså mjuk och fin i sidorna. Tänkte mycket på att rida framåt och ha en låg form, speciellt i skänkelvkningarna som var super fina idag. Då blev jag glad! Mellangalopperna kändes också kanonbra, men mellantraverna kändes not good. Vet inte om jag släppte iväg för mycket för det klingade i skorna och det betyder att hon är för lång. Lyckades få till en hyfsad, men ska verkligen skärpa till mig på söndag och rida noggrannt och perfekt.

Efter ridpasset så var hon lite mer som vanligt iaf, så jag hoppas på en bättring från brunsten imorgon redan. Då skrittar vi ut med Lollo och Elske en sväng och eftersom jag redan smörjt och fixat allt för tävlingen så får jag skritta ut i stövlarna. Efter skritturen blir det dusch och svansflätning innan jag hjälper övriga med förberedelserna för tävlingen, det mesta är redan gjort idag vad gäller program, resultat-pinnar och startlistor så imorgon är det bara banan, framridning, avspärrning och ljud som ska checkas. Så det blir förhoppningsvis ingen långdragen kväll imorgon, men jag ska inte säga för mycket.


  


Nu ska jag glo på tv igen innan det är dags för natten, imorgon är det ett år sedan jag köpte Pica. Kan knappt tro att det redan gått ett helt år.
På återseende!


// therre

 
 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

28 maj 2010 23:14

Jisses Amalia! Har du redan ägt Pica i ett helt år!!!!!!!!!!!!!!! :-o Kunde jag aldrig någonsin ha trott! Tiden bara flyger iväg! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards