Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Träning gånger två

Av Therese - 24 juni 2010 22:09

För att Åsberg nu ska få något att göra på sin semester så ska jag försöka blogga lite oftare   


Träning gånger två i två olika benämningar. Började med att själv träna tillsammans med Pica för Ola på morgonen. As always så mesred jag till en början, fick rida med mer tryck och vara mer noggrann med ställning och böjning. Red till en början på volt i trav och sedan ut och red skänkevikningar på diagonalen. Alla börjar bra men när vi passerar medellinjen så är det som att trycka på en knapp säger Ola och så glider hon iväg. Detta är något som jag inte ens märker, det är helkonstigt! Hon liksom bara slutar men jag kan inte känna den där övergång liksom från skänkelvikning till obefintlig skänkelvikning, helskumt! Men efter en stund så kunde vi få till skänkelvikning hela diagonaler iaf. Då fick vi rida galopp på volt. Här fick vi fina runda språng och hon kändes väldigt fin faktiskt, i båda varven   


  


Helt plötsligt säger Ola: Bryt av till skritt och rid upp LA:3. Jag tänkte: WHAT?! Kommer jag ens ihåg det programmet? Men det satt tydligen i ryggmärgen, haha. Nemas problemas med att komma ihåg vägarna, men det där med att rida de där lite extra noggranna vägarna infann sig inte. Men jag fick möjlighet att träna på att ta igenom och tvinga mig själv att rida delarna även om det kändes mindre bra. Fick till en riktigt härlig mellantrav andra gången jag red upp programmet, så den kan jag leva på ett tag till. Sen var liksom tiden slut. Läxa inför nästa tävling är att rida henne i djup/låg form och mer framåt i galoppen, det är ju ingen samlad galopp i det programmet som Ola sa. Ska jag verkligen träna på nu till tävlingen nästa vecka. Då åker vi till Lindesberg igen och jag hoppas på att kunna briljera lika fint som förra gången. Ska ju premiär-tävla i stövlarna och vad jag har sett så har de som vinner väldigt ofta just Cavallo stövlar, det måste ju betyda att jag med kommer vinna  Men vi ska try our best as always.


  

Resultat från förra tävlingen i Linde   


Dagens andra träning var ju att jag tränade Emelie och Prillan. Mycket seg ponny må jag säga, men med lite mer styrka i bakkärran och lite mindre skänkeldrivning och mer sätesdrivning så kommer det gå kanon för dem. För Emelie kämpade på fint hela lektionen utan att klaga, that I like    Så hon fick lite läxa med hem och lite tänkvärda tips.


Imorgon är det midsommarafton och det innebär att Pica ska släppas ihop med två nya hästar, valacker, tillsammans med sina följeslagare Luna och Elske. Jag hoppas Pica är snäll så ihopsläppet går smärtfritt för övriga hästar. De ska ju trots allt så gå ut i stooooor gräshage, så det lär inte vara några större problem. Allt gick ju fin fint förra sommaren, så jag hoppas det går lika bra iår.

Picas brunst har btw börjat lägga sig nu och hon äter kraft till lunch och kväll men inte till frukost ännu hoppas hon bättrat sig till imorgon. Stroppy Mare slukar hon i sig som om det vore hennes bästa, tillsammans med betfor och det glädjer ju matte att hon äter det iaf. Så nu ska denna brunst förhoppningsvis bli lite mildare tills nästa gång.

Imorgon kväll står det grillning i gott sällskap samt lite god dryck, bla i form av Tr3 Apor. Tror och hoppas kvällen kommer bli riktigt nice!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova, imorgon är det ju upp rätt tidigt som gäller.

På återseende!


// therre

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards